حذف مطهری آن هم با اختلاف تنها ۱۵ رای در مقابل رقیب اصولگرایش در انتخابات هیات رئیسه مجلس تجربه تلخی برای فراکسیون امید بود، تجربه ای که باعث شد وزن سیاسی امیدی ها به شدت در آخرین هیات رئیسه مجلس  در سال دهم کاهش یابد.

ورود نابهنگام عارف به انتخابات هیات رییسه مجلس که نتیجه آن از دست دادن حمایت مستقلین در انتخابات نواب رییس بود، از نگاه برخی چپ گرایان چیزی جز بی تدبیری اعضای این فراکسیون و هیات رییسه آن نبود.

حذف مطهری تا جایی بر اصلاح طلبان داخل و خارج مجلس سخت آمده که آنها در واکنش هایی به مذمت رفتار فراکسیون امید در آخرین انتخابات هیات رئیسه مجلس پرداختند، در این زمینه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگران با کنایه به نقش محمدرضا عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس در از دست رفتن یکی از صندلی‌های هیئت رئیسه برای اصلاح‌طلبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  نوشت: به همّت آقای عارف و دوستانشون آقای مطّهری از نایب رئیسی مجلس حذف شد.

غلامرضا تاجگردون نیز از اعضای فراکسیون امید در مجلس در نقد حذف مطهری با انتشار دو عکس از انتخابات روز گذشته و عکسی از مجلس نهم در پیامی اینستاگرامی نوشت: تکلیف در مجلس نهم مشخص بود، لشکر نبود ولی تدبیر بود اما امروز لشکر بود و تدبیر نبود. آنچه اصلاح طلبان در آخرین سال انتخابات مجلس دهم و سال منتهی به انتخابات ۹۸ باید مورد توجه قرار داده و درباره آن درایت به خرج می دادند حفظ علی مطهری در ترکیب هیات رئیسه بود، آنها باید علی مطهری را به عنوان خط قرمز خود در ترکیب هیات رئیسه حفظ می کردند، خط قرمزی که به دلیل بی تدبیری خیلی راحت از دست رفت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.