تارنمای وزارت امورخارجه قطر در اطلاعیه ای اعلام کرد: شیخ تمیم نامه پادشاه عربستان را برای شرکت در این دو اجلاس که قرار است ۳۰ می (۹ خرداد) در مکه برگزار شود، دریافت کرده است.

به گزارش این تارنما، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر امورخارجه قطر روز یکشنبه در دیدار با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دوحه نامه سلمان را دریافت کرده است.

خبر دریافت نامه سعودی ها چند روز پس از آن انجام می شود که «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر اعلام کرده بود که دوحه تاکنون هیچ دعوت نامه ای از ریاض برای شرکت در دو نشست اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس دریافت نکرده است.

پادشاه سعودی نیمه‌شب شنبه گذشته (۲۸ اردیبهشت ماه) از سران کشورهای اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس دعوت کرد، در جلسه اضطراری برای بررسی تنش‌های اخیر در منطقه، از جمله حمله به چهار نفتکش در آب‌های امارات و حمله به تاسیسات نفتی عربستان، شرکت کنند.

دعوت سلمان از امیر قطر پس از آن صورت می گیرد که روابط دو کشور از ۱۵ خردادماه ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) و به دنبال تحریم عربستان، امارات، مصر و بحرین همچنان تیره است و میانجیگری کشورهای مختلف در این خصوص بدون نتیجه بوده است.

تاکنون مقام های قطری به صورت رسمی نسبت به دعوت نامه پادشاه عربستان و موافقت یا مخالفت خود برای حضور در این اجلاس ها، هیچ اظهار نظری نکرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.