مدیران استقلال اعلام کرده‌اند که تا ۲۵ خرداد یعنی ۳ هفته دیگر تیم فصل آینده تکمیل می‌شود و بسته خواهد شد. همچنین بر اساس این ادعا کارهای مربوط به اردوی خارجی تیم هم قرار است در استانبول برگزار شود.‌ صحبت‌های امیدوار کننده و خوشبینانه مدیران باشگاه در شرایطی مطرح شده است که هنوز هیچ تصمیم قطعی برای آینده گرفته نشده است و نه تکلیف سرمربی و کادر فنی روشن شده و نه با بازیکنی برای فصل آینده به توافق رسیده‌اند. حتی در حساب باشگاه هم پول نیست و بخش عمده ای از حق و حقوق بازیکنان در فصلی که گذشت باقی مانده است.به این‌ها باید قرارداد تقریبا یک میلیون چهارصد هزار دلاری شفر و دستیارانش را هم اضافه کرد. درخصوص نقل‌وانتقالات استقلال خبرهایی از درون و اطراف باشگاه شنیده می‌شود که بسیارجالب است.

سقف یک و نیم میلیون دلاری

در فصل گذشته تعدادی از بازیکنان قراردادهایی بیش از یک و نیم میلیون دلار با استقلال بسته بودند. اما امسال که باشگاه استقلال مشکل مالی دارد برای فصل آینده سقف یک و نیم میلیاردی تعیین کرده‌اند و چند بازیکن تیم از جمله وریا غفوری که فصل قبل قرارداد بیشتری بسته بود امسال باید کمتر از پارسال دستمزد بگیرد. این‌که کدام بازیکنان حاضر می‌شوند زیر بار چنین شرطی بروند و قراردادشان را امضا کنند یا به پیشنهاد استقلالی‌ها جواب مثبت دهند هنوز مشخص نیست. به‌خصوص این‌که شنیده می‌شود یکی دوباشگاه متمول لیگ برتری به دنبال خرید ستاره‌های آزاد شده استقلال ازجمله حسین حسینی، وریا غفوری و روزبه چشمی هستند. با سقف یک و نیم میلیارد تومانی بعید است آبی‌ها بتوانند در رقابت با پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده ستاره‌های لیگ برتر را جذب کنند.

 نورافکن در لیست تمدیدی‌ها نیست

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد نام  امید نورافکن در لیست تمدیدی‌ها نیست. وریا غفوری، علی کریمی، حسین حسینی، روزربه چشمی،آیاندا پاتوسی و پژمان منتظری نفراتی هستند که فرهاد مجیدی از باشگاه خواسته قرارداد آن‌ها تمدید شود. امید نورافکن هم بازیکنی است که نامش در این لیست به چشم نمی‌خوردو البته شرایط این بازیکن متفاوت است. او به صورت قرضی از شالروا بلژیک به استقلال آمده و برای حفظ این بازیکن در استقلال مدیران باشگاه باید با طرف خارجی وارد مذاکره شوند. البته با توجه به این‌که حفظ و خرید قطعی نورافکن برای استقلال دلاری هزینه بر می‌دارد، بعید نیست اصلا باشگاه دنبال گرفتن امید از شالروا باشد.

جدایی ۵ بازیکن قطعی شده

تاکنون جدایی 4 بازیکن از استقلال قطعی شده است. الهیار صیادمنش، اسماعیل گونکالوس، طارق همام،گادوین منشا نفراتی هستند که باشگاه برای قطع همکاری با آن‌ها اقدام کرده یا قصد تمدید قراردادشان را ندارد. امید نور افکن هم به احتمال زیاد به بلژیک و باشگاه شالروا برمی گردد. از طرف دیگر احتمال جدایی آیاندا پاتوسی و روزبه چشمی هم وجود دارد. روزبه که قبل از پایان لیگ شایعه حضورش در لیگ قطر شنیده می‌شد، بعد از بازی با العین با استقلالی‌ها به تهران برنگشت تا شایعه لژیونر شدن اش قوت بگیرد.چشمی هم به احتمال زیاد استقلال را ترک خواهد کرد تا مانند امید ابراهیمی درخارج از کشورش به فوتبالش ادامه دهد.هنوزمشخص نیست از جمع بازیکنان آزاد کدام نفرات قراردادشان را تمدید می‌کنند. در مقابل این نفرات هنوز حضور بازیکنی برای فصل آینده قطعی نشده و فقط نام هایی چون رضا اسدی، آرش رضاوند و پیمان رنجبری مطرح است. 

اول فسخ با شفر، بعد انتخاب سرمربی جدید

درباره سرمربی فصل آینده استقلال خبر و شایعه زیاد است.از امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی گرفته تا زوران مامیچ کروات نام هایی هستند که اطراف استقلال شنیده می‌شود. مدیران باشگاه وعده داده‌اند که در هفته آینده سرمربی جدید را اعلام کنند. اما مشکل اصلی آبی پوشان برای انتخاب سرمربی جدید وینفرد شفر است که از سرمربیگری استقلال تعلیق شده و یک فصل دیگر با آبی پوشان قرارداد دارد. باشگاه برای انتخاب سرمربی جدید ابتدا باید تکلیف شفر را یکسره کند. یا برای فسخ قرارداد توافق کنند یا با اخراج او تمام حق و حقوق اش را پرداخت کنند. تا امروز استقلالی‌ها حتی به توافق با پیرمرد آلمانی نزدیک هم نشده‌اند. امیر حسین فتحی گفته بود با کمترین ضرر و زیان مالی ممکن با شفر قطع همکاری می‌کنند اما هموز نتوانسته حرفش را عملی کند و شنیده‌ها هم از اختلاف عمیق بین باشگاه و شفر حکایت دارد که آن‌ها را از رسیدن به توافق دور می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.