محمدجواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی در جریان سفر به بغداد با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و رایزنی کرد.

 

دفتر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای در مورد این دیدار اعلام کرد که محمد الحلبوسی، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت.

 

به گزارش السومریه عراق در این بیانیه آمده است: حلبوسی در این دیدار بر تمایل عراق برای حفظ روابط خود با جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای منطقه تاکید کرده و به خطرات تنش در منطقه و ضرورت گفت‌وگو و ابتکار عمل‌های مسالمت آمیز برای اعتمادسازی میان تمام طرف‌ها اشاره کرده است.

بر اساس این بیانیه حلبوسی همچنین اعلام کرده که عراق نقش محوری برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن ایفا خواهد کرد و هرگز در هیچ محوری نخواهد بود، عراق بر تمایل خود برای سلامت و امنیت همسایگانش و تلاش در تمام سطوح برای دور کردن خطرات تنش از منطقه تاکید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، ظریف هم در این دیدار از نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها استقبال و تاکید کرد که از نظر تهران هیچ محدودیتی برای حل تمام مشکلات با کشورهای منطقه وجود ندارد.

ظریف افزود: ایران تمایلی به هیچ تنش نظامی ندارد و آماده دریافت هر ابتکار عملی است که به کاهش تنش و برقراری روابط سازنده با تمام کشورهای همسایه کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.