فاکس بیزینس گزارش داد، آستون گولزبی گفت: اگر می‌خواهید با شرکت خدمات سیم کشی مبارزه کنید، نباید به نشانه اعتراض نیمی از سیم‌های منزل خود را بسوزانید. به همین ترتیب اگر می‌خواهید با چینی‌ها بر سر مساله مالکیت فکری مقابله کنید، نباید یک لایحه مالیاتی ۱۰۰ میلیارد دلاری را روی دست مصرف‌کنندگان آمریکایی بگذارید.

دولت ترامپ ماه گذشته و با بن بست در مذاکرات تجاری با چین، بار دیگر تعرفه واردات بر محصولاتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از چین را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد. گولزبی افزود: بین ۸۵ تا ۹۵ درصد اقتصاد آمریکا هیچ ارتباطی با چین ندارد، آن‌ها مبتنی بر داخل هستند و کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت اگر چه موافق ایستادگی در برابر سرقت مالکیت فکری محصولات آمریکایی توسط چینی‌هاست اما روش دولت فعلی را نمی‌پسندد. وی افزود: در سایه اتحاد با اروپایی‌ها می‌توان موضعی سرسختانه در قبال چین اتخاذ کرد.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ از پیمان تجارت آزاد اقیانوس آرام که در دوران زمامداری اوباما بین آمریکا و ۱۱ کشور دیگر امضا شده بود خارج شد.

پیش‌تر نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلف نسبت به پیامدها تداوم یا تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان هشدار داده بودند. کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول از چین و آمریکا خواسته است تا اختلافات تجاری خود را حل و فصل کنند چرا که این مساله تهدیدی برای اقتصاد جهان است.

برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه نیز از چین و آمریکا خواسته است از تنش‌زایی بیشتر خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.