محمدجواد فدایی استاندار کرمان عصر امروز در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: باید جلوی خروج  گندم از کشور گرفته شود و میزان گندم تعیین شده از سوی دولت نیز باید از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی صورت گیرد.

وی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق گندم به خارج از کشور جلوگیری از خروج گندم از استان است و در این رابطه باید زیرساخت‌های لازم برای نیروهای مبارزه کننده فراهم شود.

فدایی با اشاره به اینکه لازم است که گزارشی درباره مشکلات موجود در مسیر مبارزه با قاچاق سوخت تدوین شود، بیان کرد: مدیران باید هرگونه عدم اجرای مصوبات برای مبارزه هدفمند با قاچاق کالا و ارز را سریعا اطلاع دهند تا نواقص موجود در اسرع وقت برطرف شود.

مصوب کردیم گندم استان خارج نشود

ابراهیم شهریاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان با اشاره به اینکه قبل از سال دغدغه اصلی استان کرمان در بخش قاچاق سوخت و دام بود، اظهار داشت: در زمینه سوخت کشفیات بسیار خوبی با همکاری پلیس و نهادهای اطلاعاتی در سطح استان داشته‌ایم.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور از اسفندماه سال گذشته این پیش‌بینی را کرده بودیم که گندم جزء موارد قاچاق محسوب شده و اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از قاچاق گندم  صورت گرفته است.

شهریاری با اشاره به اینکه مصوب کردیم گندم استان خارج نشود، گفت: خروج گندم از استان تنها با هماهنگی شرکت غله استان و جهادهای کشاورزی شمال و جنوب استان صورت می‌گیرد و همین امر باعث کاهش قاچاق گندم از استان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.