براساس اطلاعات دریافتی از وزارت امور خارجه روسیه، چهارمین اجلاس وزیران خارجه و دفاع روسیه و ژاپن در قالب ۲+۲ قرار است سه شنبه هفته آینده در توکیو برگزار شود.

در این اجلاس سرگئی لاوروف و سرگئی شایگو با همتایان ژاپنی خود درخصوص مسائل مهم جهانی و منطقه ای ازجمله اوضاع پیرامون شبه جزیره کره، مساله سوریه، عدم انتشار تسلیحات کشتار جمعی و کنترل تسلیحات و مبارزه با چالش های معاصر گفت وگو خواهند کرد.

انتظار می رود در جریان مذاکرات، وزرای خارجه روسیه و ژاپن درخصوص طیف وسیعی از مسائل دوجانبه ازجمله گفت وگوهای سیاسی دو کشور، همکاری های اقتصادی و بازرگانی و تبادلات فرهنگی و انسانی گفت وگو کنند.

وزیران خارجه و دفاع روسیه و ژاپن نیز قرار است در مورد امکان دیدار سران دو کشور در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ کشور صنعتی (جی۲۰) که در ماه ژوئن در اوزاکای ژاپن برگزار می شود، تبادل نظر داشته باشند.

گفتنی است روسیه و ژاپن باوجود گذشت بیش از ۷۰ سال از پایان جنگ دوم جهانی هنوز موافقت نامه صلح امضا نکرده اند و این مساله مانع توسعه روابط دو کشور شده است.

پیش از لاوروف، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا راهی ژاپن شده است و همین مساله حساسیت سفر وزیر امور خارجه روسیه به سرزمین آفتاب تابان را دوچندان کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.