عبادالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه به ۴۵۰ تا ۴۸۰ هزار تومان رسیده است گفت: باتوجه به تعطیلی پیش رو، پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته بازار آرام و با ثباتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت سکه نسبت به چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته افزایش ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی را در بازار تجربه کرده است تصریح کرد: امیدواریم که بازار طلا و سکه به یک ثبات نسبی برسد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه خرید و فروش طلای آب شده در بازار در حال تبدیل شدن به شغل است، افزود: این امر توانسته بر خرید مصنوعات طلا تاثیر گذارد.

محمدولی با تاکید بر اینکه تا زمانی که نرخ‌ها در بازار واقعی‌تر شوند احتمال ریسک را نمی‌توان در بازار انتظار داشت تصریح کرد: ساماندهی در بازار طلا و سکه می‌تواند کمبودهای موجود در بازار را تا حدی کاهش داد.

به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر، مردم زمانی اقدام به خرید سکه کنند که دادوستد در بازار آرام باشد و حتما به سایت‌های معتیر و رسانه‌های عمومی مراجعه کنند.

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱.۲۸۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. در این بین هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۴۳۳ هزار و ۷۴ تومان داد و ستد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.