به گزارش  شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، برخی منابع سوری از ادامه درگیری‌ها بین ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمالی و شمال غربی حماه خبر دادند.

از یک سو ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه به درگیری با تروریست‌های جبهه النصره در حماه ادامه می‌دهد و از سوی دیگر برای بازگشایی دو گذرگاه به منظور خروج غیرنظامیان از منطقه کاهش تنش و درگیری آماده می‌شود.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در حملات جبهه النصره به کفرنبوده و دیگر مناطق حومه حماه، ارتش سوریه ۱۴۰ تن از تروریست‌ها را به هلاکت رساند و دو تانک و سه موشک انداز را منهدم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های روسیه، به مقابله با حملات جبهه النصره در مناطق جنوبی منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب ادامه می‌دهد.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: با افزایش حمله هوایی و توپخانه‌ای به گروه‌هایی که به مناطق کفرنبوده نفوذ کردند، این مناطق همچنان عرصه شدیدترین عملیات‌هاست. همین موضوع به افزایش شمار کشته شدگان در هیئت تحریرالشام و ائتلاف گروه‌ها منجر شد.

یعرب خیربک، کارشناس مسائل سیاسی گفت: «ارتش سوریه با حمله خود توانست مواضع استقرار گروه‌های وابسته به جبهه النصره را از هم جدا کند و بر مناطق راهبردی مشرف بر مواضع تروریست‌ها که کفرنبوده و قلعه المضیق مهم‌ترین آن‌هاست، سیطره یابد. عناصر مسلح جبهه النصره به تدریج برای بازپس گیری منطقه کفرنبوده، حملات گسترده‌ای به سمت مناطق اطراف آن آغاز کردند، زیرا کفرنبوده منطقه‌ای راهبردی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.