پس از جدایی زلاتکو کرانچار از جمع امیدها و صحبت های مهدی تاج مبنی بر انتخاب یک سرمربی ایرانی برای هدایت تیم امید گزینه های اصلی و مد نظر حمید استیلی برای سرمربیگری یک به یک پیشنهاد سرمربیگری این تیم را رد کردند.

آخرین نامی که در تماس حمید استیلی از حضور در این سمت عذرخواهی کرده مهدی مهدوی کیا است که در حال حاضر بعد از گذراندن دوره مربیگری A یوفا مدرک خود را دریافت کرده و با خانواده‌اش به تعطیلات رفته است. مهدوی‌کیا که تجربه کار کردن با فوتبالیست‌های جوان در آکادمی شخصی خودش و همچنین تیم‌های پایه هامبورگ را  دارد و نزد عموم جامعه نیز محبوب است می‌توانست گزینه خوبی باشد اما او نیز پیشنهاد فدراسیون را رد کرده است.

مهدوی‌کیا در پاسخ به استیلی با اشاره به فضای فعلی فوتبال ایران بازگشت خود را به صلاح ندانسته است. این در حالی است که یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی دو گزینه دانه درشت دیگر تیم امید هم به حضور روی صندلی سرمربیگری تیم امید علاقه‌ای نشان ندادند. امیر قلعه‌نویی اولین مربی‌ای است که با او در این زمینه تماس گرفته شده اما در حالی که او از حمید استیلی درخواست وقت کرده بود تا بعد از پایان فصل با سپاهان در این خصوص تصمیم بگیرد، انتشار اخباری مبنی بر مذاکره فدراسیون فوتبال با یحیی گل‌محمدی او را از پذیرش  پیشنهاد استیلی منصرف کرد. البته انتشار ناشیانه خبر یحیی گل‌محمدی دستاوردی برای فدراسیون نداشت چون این مربی با رقم بهتر دو سال قراردادش را با پدیده تمدید کرد تا دست حمید استیلی بیشتر در پوست گردو بماند.

در این شرایط برخی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به خود حمید استیلی پیشنهاد دادند هدایت تیم امید را برای مسابقات مقدماتی المپیک توکیو ۲۰۲۰ برعهده بگیرد اما استیلی به هیچ وجه راغب به این کار نیست و ترجیح می‌دهد یک مربی کارنامه‌دار این سمت را عهده دار شود. مربی‌ای که تاج الزام ایرانی بودن را به آن سنجاق کرده و همین مساله کار را دشوارتر می‌کند.

گزینه هایی برای هدایت تیم امید مطرح هستند که شاید آن مقبولیت لازم را برای این پست در بین هواداران فوتبال کسب نکنند. مربیانی که در رقابت‌های باشگاهی خوب نتیجه گرفتند اما شاید جامعه هوادار فوتبال ایران آنها را هنوز شایسته حضور در پست هایی مثل تیم امید ارزیابی نمی‌کند. این مشکلی است که کار حمید استیلی را در انتخاب سخت‌تر کرده است. ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که بعد از گذراندن یکسال ونیم زمان با کرانچار به عنوان بهبود کیفی شرایط تیم امید با جدایی او موافقت کرد اما در حال حاضر هنوز موفق نشده کسی را جایگزین او کند.

در حال حاضر دو مربی تقریبا جوان و دو مربی باتجربه برای پست تیم ملی امید نامزد شده‌اند و برخی از اعضای فدراسیون روی یک اسم نظر بیشتری دارند. حمید استیلی اما عقیده دارد باید جست‌وجوهای بیشتری درباره نام‌ها صورت بگیرد و مذاکرات نیز ادامه یابد تا گزینه منتخب از هر نظر مقبول مردم باشد.

امیدهای فوتبال ایران بعد از دوره استراحت در مناسبت های اردویی دور هم جمع می‌شوند تا تیم امید حضوری قدرتمندانه در رقابت های دشوار مقدماتی المپیک توکیو داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.