پیش از ظهر امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی به همراه نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و جمعی از مدیران از پروژه انتقال آب کشاورزی روستای گراتی از توابع بخش مرکزی این شهرستان که بر اثر سیلاب‌های اخیر دچار آسیب جدی شده، بازدید کردند و مسائل و مشکلات کشاورزان این روستا را از نزدیک موردبررسی قراردادند.

هادی قوامی در این بازدید گفت: علی‌رغم برکات زیادی که بارندگی‌های اخیر در کل کشور برایمان داشته اما در بسیاری از استان‌ها بالغ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی خسارت واردشده که جبران این‌چنین خساراتی در بودجه ۹۸ غیرممکن است.

وی گفت: در سال ۹۸ واقعاً شرایط سختی را خواهیم داشت و در ۴۰ بودجه‌ای که از ابتدای انقلاب تاکنون بسته‌شده هیچ‌کدام به‌سختی بودجه سال ۹۸ نخواهد بود و در سال جاری اعتباراتی به آن شکل نداریم مگر اینکه در آینده گشایش اعتباری بشود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه افزود: با توجه به اینکه شرایط روستای گراتی شرایط سختی بوده و آسیب جدی به خط انتقال آب کشاورزی این روستا واردشده این موضوع در اولویت کاری قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام‌شده منابع ترمیم این خط انتقال تأمین شده و ظرف یک ماه آینده مشکلات کشاورزان این روستا حل خواهد شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از خسارت ۸۰ میلیارد تومان سیلاب‌های اخیر به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف شهرستان اسفراین خبر داد و افزود: ۵۰ درصد این خسارت‌ها در حوزه کشاورزی می‌باشد که با پیگیری‌های که به‌عمل‌آمده از محل منابع مختلف که بخشی از محل صندوق توسعه ملی که با اجازه مقام معظم رهبری خواهد بود تخصیص پیدا بکند و بخش دیگر نیز از محل ظرفیت‌های بودجه بتوانیم تأمین کنیم و خساراتی که واردشده را جبران بکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در حاشیه این بازدید گفت: مقرر شد مسیر آسیب‌دیده که حدود ۱۴ کیلومتر است در آینده کار مطالعاتی و تأمین اعتباری آن در دستور کار قرار گیرد و در حال حاضر جهت برطرف شدن موقت مشکلات کشاورزان این روستا دو کیلومتر از خط انتقال آب که در بستر رودخانه بوده و آسیب جدی دیده از محل اعتبارات تملک دارایی استان در اسرع وقت بازسازی و مرمت و ترمیم آن انجام شود تا امکان بهره‌برداری از این منبع برای کشاورزان فراهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.