محمد امید در سفر به استان خوزستان و بازدید از مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی جبران آسیب وارد شده به سیل‌زدگان در زمینه مسکن، اموال، اشتغال شهری و روستایی در مصوبات دولت، اظهار داشت: این جبران خسارت از روز گذشته در دو استان لرستان و خوزستان در ستاد مرکزی شروع شد.

وی به تصمیمات قابل توجه دولت در زمینه مقابله با سیل اشاره و بیان کرد: مصوبه‌های لازم جهت مقابله با سیلاب طی روزهای ابتدایی فروردین ماه به تصویب رسید که براساس گزارش‌ استان‌های درگیر با سیل، تجدیدنظر صورت می‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور عنوان کرد: بررسی میدان وضعیت نهایی سیل‌زدگان خوزستان هدف از سفر به خوزستان است تا در صورت نیاز سیاست‌های دولت تغییر و کمک‌های برنامه‌ریزی افزایش پیدا کند تا بتوان از حجم آلام مردم کاهش است.

وی از جمله تصمیم‌های مناسب در زمینه سیل را واگذاری امور به استان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این تصمیم باتوجه به اینکه مدیران نسبت به استان خود اشرافیت و در نهایت منجر به تصمیات صحیح می‌شد، گرفته شد.

امید به سیل اخیر و مدیریت میزان تلفات اشاره و اظهار داشت: دولت نسبت به پرداخت خسارت‌ها متعهد است و میزان کمک‌های بدون عوض براساس دریافت اطلاعات و گزارش‌های میدانی افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور با اشاره لحاظ کردن تسهیلات برای صاحبان مشاغل آسیب دید براثر سیل، بیان کرد: اعتبارات دولت و صندوق توسعه ملی دو محل برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل هستند و حجم کمک‌های بلاعوض و تسهیلات پرداختی دولت نیز معین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.