سردار علی فدوی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در حرم امام خمینی(ره) اظهار داشت: دشمنان ملت بزرگ ایران به سرکردگی آمریکا با حضور در منطقه به دنبال ایجاد قدرتی برای بازدارندگی انقلاب اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه هرگز به اندازه حال حاضر ابرقدرت های جهان در مقابل اراده ملت ایران احساس ضعف نکرده بودند عنوان کرد: وحدت کلمه و اتحاد مهمترین رمز پیروزی ایرانیان در مقابل مستکبران است.

فدوی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با رعایت پیش شرط های الهی از جمله اتحاد، تقوا و فرمانبرداری محض از ولایت توانستند در برهه های مختلف تاریخی وعده های الهی را تحقق ببخشند و دشمنان تا دندان مسلح را در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ۴۰ سال گذشته به زانو در آورند.

وی در ادامه به استمرار دشمنی های کشورهای استکباری جهان با ملت بزرگ ایران اشاره کرد و افزود: امروز میزان دشمنی ها وسیع تر و پیچیده تر شده است، دشمنان در گذشته با تیر و اسلحه در مقابل ما بودند ولی امروز با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی در خانه های مردم نفوذ کرده اند.

فدوی یادآور شد: با تمام کارشکنی ها و توطئه های دشمنان، ملت ایران با اراده مستحکم تر از قبل به راه خود در محور توحید، اسلام و ولایت ادامه خواهند داد به طوری که امروز بسیاری از ملت های آزاده منطقه همراه نظام اسلامی ایران شده اند.

وی اضافه کرد: ملت های لبنان، سوریه ، عراق و یمن با ادامه دادن راه ملت ایران و رعایت پیش شرط ها الهی از جمله اتحاد و تقوا به دنبال پیروزی و تحقق وعده های خداوند در کشورشان هستند.

فدوی با بیان اینکه امروز جوانان ایران اسلامی با اراده قوی تر مسیر شهیدان هشت سال دفاع مقدس را طی می کنند افزود: جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی امروز بدون آنکه امام خمینی(ره) و شهیدان را ببینند هزاران کیلومتر آن سوی مرزها توانستند دشمنان اسلام را یکی پس از دیگری از بین ببرند.

مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با حضور سردارعلی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران به همراه جمعی از سرداران، امیران و فرماندهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در حرم امام راحل برگزار شد.

آزادسازی خرمشهر با اجرای عملیات بیت المقدس در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ عملی شد که از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود و به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.