محمدرحیم شهریاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۳ تیم امدادی و عملیاتی به شهرستان های گرفتار سیل اعزام شده اند. 

وی گفت: چهار نفر بر اثر سیلاب در روستای شیرگ شهرستان سربیشه مفقود و سه نفر پیدا شدند ولی یک خانم جان خود را از دست داد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در شهرستان درمیان هم سه مفقودی گزارش شده است که امدادگران برای پیدا کردن آنان در تلاش هستند. 

وی از گرفتار شدن ۲ نفر در سیلاب شهرستان درمیان خبر داد و گفت: با فروکش کردن سیلاب به افراد مورد نظر امدادرسانی خواهد شد. 

شهریاری اظهار داشت: سیل امروز در شهرستان های طبس، درمیان، سرایان، سربیشه و بیرجند روی داد و شهروندان باید نسبت به نکات اینی توجه کافی داشته باشند. 

**۲۹ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به شدت بارندگی ها از امروز که عموما مقطعی و به صورت رگباری بود تاکنون ۲۹ منزل مسکونی در استان دچار آبگرفتگی شد. 

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی های رگباری ۶۷ تیم امدادی و عملیاتی در استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند. 

وی گفت: تمام منازل درگیر آبگرفتگی توسط امدادگران امدادرسانی شدند و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

میرجلیلی تصریح کرد: سامانه بارشی تمامی ۱۱ شهرستان استان را فراگرفته و به صورت مقطعی و رگباری در حال ادامه است که توصیه می شود مردم ضمن رعایت نکات ایمنی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند. 

به گزارش ایرنا فعالیت سامانه بارشی جدید از روز گذشته (سه شنبه) در اغلب مناطق استان آغاز شد و ظهر امروز در مرکز استان شدت گرفت. 

بارش شدید باران امروز - چهارشنبه - در خیابان های شهر بیرجند مرکز استان نیز روان آب به راه انداخت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.