مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح موزه ورزش المپیک و پارالمپیک گفت: در ابتدا میلاد امام حسن مجتبی را تبریک می‌گویم و امیدوارم با استفاده از این ماه عزیز و لیالی قدر بتوانیم در پایان ماه در جهت اصلاح خودمان و جامعه بهره بگیریم.

وی افزود: خوشبختانه از زمان آمدن صالحی امیری به کمیته ملی المپیک وحدت هماهنگی و همدلی بسیار زیادی در مجموعه ورزش کشور به وجود آمده است. اینجا و در اینجا لازم است شهادت دهم در برپایی این موزه جمع زیادی زحمت کشیده‌اند. همه دوست داشتند این اتفاق رخ دهد و این موزه مطالبه ۴۰ سال است. در دوره‌های قبل گفته می‌شد این موزه باید راه اندازی شود و این ساختمان وقتی ساخته شد برای موزه بوده است. یکی از آرزوهای دیرینه قهرمانان و پیشکسوتان ورزش بود که در چنین روزی موزه ای برای نگهداری جام ها و مدال ها داشته باشیم.

ورزش خاطرنشان کرد: ورزش کشور در سال ۹۷ یک سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت. تلاش مدیران فدراسیون ها، استان ها، مدیران ستادی، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را شاهد بودیم. در ابتدای سال حضور تیم ملی فوتبال را در جام جهانی روسیه داشتیم که در گروه مرگ قرار گرفته بودیم. همه صاحبنظران فکر می‌کردند ما آنجا زنگ تفریحی بیش نخواهیم بود اما با عزم و اراده‌ای که ورزش کشور، فدراسیون فوتبال و تیم ملی داشت خوشبختانه کارنامه ایران منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: ما در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ بیشترین مدال را کسب کردیم که در جایگاه ششم قرار گرفته ایم البته ظاهراً گفت کشورهای ازبکستان دوپینگی از آب در آمده اند و ما به جایگاه پنجم صعود می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش به موفقیت‌های سایر رشته های ورزشی کشور اشاره کرد و افزود: دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برای نخستین بار به یک چهارم نهایی صعود کردند. پرسپولیس به فینال رسید و اگر برخی محدودیت ها مثل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نبود پرسپولیس می‌توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد در انتهای سال ۹۷ تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۱۴ سال به نیمه نهایی رسید و اگر اشتباهات فردی چند بازیکن مقابل ژاپن نبود به عنوان قهرمانی می‌رسیدیم.

سلطانی فر گفت: امسال بیشترین برنامه اما مربوط به کسب سهمیه المپیک توکیو است. شرایط اقتصادی کشور هم در اثر تحریم های ناعادلانه پیچیده در شده است اما همان‌طور که در طول ۴۰ سال گذشته مردم ایران هر بار که در سختی و فشار قرار گرفتند گلیم خود را از آب بیرون کشیدن امسال هم پیروزی از آن مردم ایران خواهد بود و جوانان می‌توانند در میادین بین‌المللی بدرخشند امیدوارم امسال برنامه‌ها را اجرا کنیم و بیشترین سهمیه را برای المپیک بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.