اصغر سلیمی در گفت وگویی با تشریح دستور کار عصر امروز - دوشنبه- کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: در نشست امروز بررسی لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی انجام شد که براساس آن کودکان با وزن کمتر از ۳۶ کیلو و قد کمتر از ۱۵۰ سانتی متر باید از صندلی مناسب خودرو استفاده کنند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۹ قانون حمایت از کودکان اگر این حق کودکان رعایت نشود، درصورت وقوع اتفاقی برای آنها با صاحبان خودرو برخورد می شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین گفت: براساس ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی همچنین رانندگان و سرنشینان هر دو موظف به استفاده از کمربند ایمنی هستند.

به گزارش ایرنا، تصویب الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو در مجلس و قانونی شدن آن در حقیقت خانواده‌ها را ملزم می‌کند تا طبق دستورالعمل اجرایی این لایحه که بعد از تصویب تهیه می‌شود، شرایطی فراهم کنند تا امنیت کودکان در خودرو حفظ شود. 

این مهم با تعبیه کردن صندلی‌های مخصوص کودکان براساس سن و جثه آنان ممکن می‌شود تا قد کودک متناسب با کمربند شود.

براساس آمارهای ارائه شده از ۱۶ هزار کشته تصادفات ۸ درصد (حدود ۱۲۰۰ نفر) کودک هستند که قطعا رعایت موارد ایمنی در خوردوها بویژه بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو بویژه کودکان در کاهش این آمار مؤثر خواهد بود.

**سند الگوی پیشرفت ایرانی در کارگروه ویژه بررسی شد

سلیمی درباره دیگر دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهارداشت: امروز قرار بود در کارگروه ویژه ، سند الگوی پیشرفت ایرانی با حضور دستگاه ها ونهادهای مختلف بررسی شود که این سند بررسی شد.

وی افزود: با نهایی شدن سند الگوی پیشرفت ایرانی این سند در نشست آتی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.