در معاملات امروز سه میلیارد و ۶۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال در ۲۷۵ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۹۹ واحد کاهش به ۴۶ هزار و ۷۴۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۷۷ واحد کاهش به ۳۲ هزار و ۴۳۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هزار و ۷۷ واحد کاهش به رقم ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۶۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۳۹ واحد کاهش داشتند.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۵۴ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۷۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۴۲ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۲۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۲ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۱۰۹ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، ایران ترانسفو، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه ۱۳۸ میلیون و ۴۷۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰ واحد ریزش داشت و به رقم دو هزار و ۶۲۳ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت شیراز (شراز)، نفت ایرانول (شرانول)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.