بانک آلمانی "دویچه بانک" یک بانک قرض‌دهنده مهم برای خانواده دونالد ترامپ و شرکت‌های او محسوب می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است، با پنج تن از کارمندان فعلی و سابق دویچه بانک ارتباط برقرار کرده و این منابع گفتند که در آن زمان در یک تیم مسئول مبارزه با پولشویی فعالیت می‌کردند که در ادامه برخی تراکنش‌های مالی مشکوک شرکت‌های تحت کنترل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و دامادش جارد کوشنر را تشخیص داده و زنگ خطر فعالیت‌های مالی بالقوه نامشروع را نزد مسئولان بانک به صدا درآوردند. این افراد گفتند که بعدها به روسای بانک توصیه کردند به دولت فدرال در این خصوص اخطار دهند.

طبق این گزارش، این کارمندان دویچه بانک گزارش‌هایی در خصوص تشخیص فعالیت‌های مالی مشکوک را برای ثبت نزد وزارت خزانه‌داری آمریکا به منظور تحقیقات در خصوص امکان وقوع جرائم مالی فدرال تهیه کردند.

با این حال به نوشته نیویورک تایمز، مدیران اجرایی بانک توصیه‌های این کارمندان را تایید نکرده و به دولت از این بابت اخطار ندادند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که صرف اخطار این کارمندان لزوماً به معنی نادرست بودن این تراکنش‌ها نبوده است.

اخیراً دویچه بانک موضوع نگرانی‌ها در مورد امور مالی مشکوک دونالد ترامپ از طریق معاملات مالی و ملکی و کلیت خانواده او بوده است؛ معاملاتی که هم مربوط به قبل از رسیدنش به ریاست جمهوری و هم مربوط به بعد از رسیدن او به ریاست جمهوری بوده‌اند.

گزارش شده که ترامپ دست کم دو میلیارد تومان از این بانک آلمانی وام گرفته است.

در مجلس نمایندگان آمریکا دموکرات‌ها شروع بررسی ارتباط بین شرکت ترامپ و دویچه بانک کردند. ماه گذشته میلادی دو کمیته این مجلس شامل کمیته اطلاعاتی و کمیته خدمات مالی شروع به صدور احضاریه به منظور دریافت اسناد این بانک کردند.

ترامپ دست به حمله متقابل زده و با شکایت علیه دویچه بانک تلاش کرد نگذارد این بانک به این احضاریه‌ها عمل کند. در این شکایت ادعا شده این تقاضا برای دستیابی به اسناد به منزله‌ اذیت و آزار رییس جمهور و خانواده‌اش است.

تامی مک‌فیدن یک کارمند سابق دویچه بانک به نیویورک تایمز گفت: بعد از آماده کردن گزارش‌های امکان وقوع فعالیت‌های مالی مشکوک و توصیه به مقام‌ها برای ارسال آنها نزد دولت فدرال از کار برکنار شدم.

او گفته است که نسبت به برخی از تراکنش‌های شرکت‌های ترامپ و کوشنر از جمله به دلیل وجود ارتباطاتی بین شرکت‌ کوشنر و اتباع روسی اظهار نگرانی کرده بود.

با این حال دویچه بانک به نیویورک تایمز گفت: این‌ که کسی در این بانک صرفاً به این خاطر که نسبت به یک مشتری اظهار نگرانی کرده، اخراج یا تغییر سمت داده شود کاملاً غلط است.

همچنین دویچه بانک گفته است که تحقیقاتش درباره وقوع پولشویی‌های بالقوه را تشدید کرده است.

شرکت ترامپ نیز اعلام کرد که اطلاعی از هیچ‌گونه اخطار در مورد تراکنش‌هایش نزد دویچه بانک ندارد.

شرکت متعلق به کوشنر نیز اعلام کرد: هرگونه ادعا در مورد ارتباط این شرکت با پولشویی از طریق دویچه بانک کاملاً غلط است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.