رویترز گزارش داد، پس از اینکه اوپک سیگنال‌هایی ارسال کرد که احتمالا توافق کاهش تولید را که به افزایش قیمت‌ها در سال جاری میلادی کمک کرده، حفظ می‌کند و همچنین با وجود ادامه تنش‌ها در غرب آسیا، قیمت نفت به بالاترین رقم در چند هفته گذشته افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۰۱ دلار افزایش ۷۳.۲۲ دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به ۷۳.۴۰ دلار در هر بشکه رسیده بود که بالاترین رقم از ۱۶ آوریل به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۳ سنت افزایش ۶۳.۵۹ دلار معامله شد. WTI در ساعات اولیه معاملات به ۶۳.۸۱ دلار رسید که بالاترین رقم از یک می به شمار می‌رود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت اجماعی میان اعضای اوپک و هم‌پیمانانش برای کاهش تدریجی ذخایر نفت خام وجود دارد اما وی همچنان متوجه نیازهای «بازار شکننده» است.

سهیل المزورعی، وزیر نفت امارات پیش از این به خبرنگاران گفت تولیدکنندگان نفت توانایی پرکردن هرگونه شکاف در بازار را دارند و پایان دادن به کاهش تولید در حال حاضر تصمیم درستی نیست.

اوپک، روسیه و تولیدکنندگان نفت غیراوپکی که با نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، توافق کردند تا از ابتدای ژانویه به مدت ۶ ماه، روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت کمتر تولید کنند تا مانع از افزایش ذخایر و تضعیف قیمت‌ها شوند.

تا امروز قیمت نفت برنت در سال جاری ۳۵ درصد و نفت خام آمریکا نزدیک به ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

گرگ مک‌کنا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «الفالح و امارات هر دو در پایان هفته گذشته پیشنهاد افزایش تولید را رد کردند و ترامپ نیز تهران را تهدیدکرده است که اینها طوفان کوتاه مدتی در قیمت نفت ایجاد می‌کنند.»

سینگال دیگری که قیمت نفت را افزایشی کرد، دومین هفته کاهشی تعداد دکل‌های فعال آمریکا بود؛ شرکت‌های انرژی آمریکایی دکل‌های فعال را به کمترین میزان از مارس ۲۰۱۸ رسانده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.