آسوشیتدپرس گزارش داد، آماش اولین عضو حزب جمهوریخواه است که رئیس جمهوری هم حزبی خود را به چنین اقدامی متهم می کند.

رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ، اخیرا گزارش ۲۲ ماهه خود درباره دخالت روسیه و تبانی ترامپ با روس ها را منتشر کرد.

مولر در گزارش خود نوشت که شواهدی درباره تبانی روسیه و ترامپ نیافته است اما به این پرسش که آیا ترامپ در اجرای این تحقیقات کارشکنی کرده است یا نه، جوابی نداد.

ویلیام بار وزیر دادگستری ابتدا خلاصه ای چهار صفحه ای از این گزارش منتشر کرد و بعد با سانسور بخش هایی از آن ، کل این گزارش را انتشار داد.

آماش گفت که با مطالعه این گزارش به چهار نتیجه رسیده است. این نماینده ایالت میشیگان در رشته توئیت هایی درباره این نتیجه گیری نوشت: ۱) دادستان کل ویلیام بار عمدا گزارش مولر را بدجلوه داد. ۲) رئیس جمهور ترامپ درگیر عملی قابل استیضاح بوده. ۳) حزبی گرایی نظام کنترل و نظارت ما را دچار فرسایش کرده است. ۴) شمار اندکی از اعضای کنگره گزارش مولر را مطالعه کرده اند.

وی افزود: برخلاف آن چیزی که دادستان کل نشان داده، گزارش مولر نشان می دهد ترامپ درگیر اقدامات ویژه و الگویی رفتاری بوده که به آستانه استیضاح می رسد.

برخی از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح ترامپ هستند. اما نانسی پلوسی رئیس دموکرات این مجلس گفته، آغاز روند استیضاح باید از حمایت اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.