«دونالد ترامپ» در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: چگونه می‌خواهید رئیس جمهور جمهوریخواهی را بواسطه جنایتی که دموکرات‌ها مرتکب شده‌اند محاکمه کنید؟ آمریکا را دوباره قدرتمند می‌کنیم.

این در حالی است که «جرالد نادلر» رئیس کمیسیون قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «ان‌بی‌سی نیوز»، احتمال استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را از بابت برخی اتهامات مطرح شده در گزارش رابرت مولر بازرس ویژه پرونده روسیه، رد نکرد.

وی با تاکید بر اینکه کنگره باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، پای صحبت مولر و «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا بنشیند؛ گفت: برخی از اتهامات مطرح شده، قابل استیضاح است. به عنوان مثال چنانچه اتهام ممانعت از اجرای قانون تأیید شود؛ می‌توان به استیضاح متوسل شد.

مولر در گزارش خود نوشته بود: تلاش‌های ترامپ برای اعمال نفوذ در روند تحقیق پیرامون پرونده روسیه اغلب ناکام بوده اما بیشتر به این دلیل که اطرافیانش از اجرای فرامین یا درخواست‌هایش سر باز زدند.

گفتنی است روز جمعه، الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز در پیامی توئیتری، خواستار آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور شد و دلیل خود برای طرح چنین خواسته‌ای را شواهد موجود مبنی بر سوءرفتار وی طبق جزئیات ارائه‌شده در گزارش مولر عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.