سرهنگ عباس شاهی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت گسترده فردی در یکی از مناطق کرج تحت عنوان دعانویس و رمال، پیگری موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی مأموران محرز شد که نامبرده با تبلیغات گسترده در فضای مجازی در خصوص رمالی و دعانویسی و حل مشکلات افراد از اعتماد کاربران به ویژه بانوان سو استفاده کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد.

سرهنگ شاهی افزود: پس از چندین ساعت عملیات پلیسی و مراقبت‌های صورت گرفته، مکان فعالیت متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، اکیپی از مأموران این پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد منزل متهم شده و وی را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از منزل متهم تعداد زیادی کتاب و دفتر دست نویس دعا و ابزار رمالی کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان البرز گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان با شگرد دعانویسی و رمالی اعتراف کرد.

سرهنگ شاهی افزود: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

هفتم اردیبهشت ماه سال جاری هم پدری در فردیس دو فرزند خود را به قتل رساند که دادستان فردیس در این خصوص عنوان کرد: «قاتل با همسر خود دارای اختلافات خانوادگی بوده که پس از مراجعه به نزد یک دعانویس از وی این توصیه را می‌شنود که اختلاف در دل پسر خانواده است و با نبود پسر این اختلافات حل خواهد شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.