مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در اظهاراتی تلویزیونی با بیان اینکه به دو دلیل ویلموتس را انتخاب کرده، گفت: ما به دنبال مربی ۴۵ تا ۵۵ سال بودیم که این موضع کارمان را سخت کرده بود. از طرفی مربی‌ای می‌خواستیم که سابقه حضور در تیم های ملی را داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت دستیاران ویلموتس در تیم‌های بزرگ همانند المپیک مارسی یادآور شد: در کنار آن‌ها، ۳،۴ دستیار داخلی هم برای او در نظر گرفته‌ایم. ضمن آنکه قرار است از بین دستیاران داخلی وی یک نفر را انتخاب کند که در واقع از دل این مربی داخلی یک سرمربی خوب بیرون بیاید.

وی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، از عقد قرارداد ویلموتس در روز یکشنبه خبرداد و افزود: وی توانست بلژیک را که به عنوان تیم کوچکی در رنکینگ ۵۴ جهان بود به رده نخست برساند که کار کوچکی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پس از مشورت با افراد مختلف ویلموتس را انتخاب کرده است ادامه داد: آن‌ها ویژگی‌ها را اعلام کردند و ما هم با همین ویژگی‌ها سراغ سرمربی جدید تیم ملی رفتیم.

تاج در پاسخ به این سوال که تفاوت ویلموتس با کی‌روش چیست، گفت: ویلموتس حاشیه های کی روش را ندارد و نسبت به سرمربی قبلی تیم ملی فدراسیون‌محور است و البته قرارداد او فردا امضا می‌شود ولی همه چیز در آن گنجانده شده است. از مصاحبه نکردن علیه مربیان داخلی تا روزهای مرخصی و نحوه تعامل ما مربیان لیگ و مسائل دیگر در این قرارداد به آن‌ها اشاره شده است.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ قرارداد ویلموتس مشخص است، گفت: مبلغ قرارداد این مربی قابل افشا نیست مگر آنکه دو طرفه باشد البته مفاد قرارداد قابل انتشار است و مشکلی وجود ندارد. در واقع عقد قرارداد با ویلموتس به نوعی تجربه قرارداد با کی‌روش است که ما آن را لحاظ کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.