به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در ادامه این بیانیه آمده است که «بحرینی‌ها فورا دو کشور مذکور را ترک کنند».

درخواست دولت بحرین از عدم سفر اتباعش به ایران و عراق در حالی مطرح می‌شود که تنش منامه با تهران و بغداد از چند روز پیش بالا گرفته است.

تنش در روابط بحرین و عراق که بتدریج ابعاد منطقه‌ای به خود گرفته، زمانی رخ داد که «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در عراق  شنبه هفته جاری کناره‌گیری حاکم بحرین را خواستار شد.

وزارت خارجه بحرین نیز بیانیه مقتدی صدر را «توهین غیر قابل قبول به پادشاهی بحرین و نقض قوانین بین‌المللی» دانست. پس از آن «خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین نیز در توییتر واکنش نشان داد و مقتدی را «احمق سلطه‌جو» توصیف کرد و از او خواست به جای اشاره به بحرین، انگشت اشاره را به سوی ایران بگیرد.

وزیر خارجه بحرین در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدهای ایران به بستن تنگه هرمز در واکنش به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه این کشور گفت: «این یک تهدید مستقیم برای تمام کشورهای خلیج (فارس) است و اجازه داده نخواهد شد که حتی برای یک روز هم ادامه یابد».

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در واکنش به اظهارات وزیر خارجه بحرین به مقامات این کشور توصیه کرد که «حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند» و گفت: «مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.