هیل گزارش داد، لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند تاکید کرد، برگزاری تظاهرات به هنگام اولین سفر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به ایرلند "مجاز بوده و از آن استقبال می‌شود".

ترامپ قرار است در ماه ژوئن به منظور شرکت در یک نشست در دوبلین به ایرلند سفر کند.

وارادکار در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص این که موضعش نسبت به برنامه‌ریزی شهروندان ایرلندی برای برپایی تظاهرات همزمان با سفر ترامپ به ایرلند چیست اظهار کرد: من به آنها می گویم این یک دموکراسی است و اعتراضات صلح آمیز نیز بخشی از دموکراسی است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: من قطعا و هرگز از هیچ کس به خاطر شرکت در اعتراضات چنانچه خواسته آنها بیان‌ دیدگاهشان باشد انتقاد نخواهم کرد.

دونالد ترامپ بر اساس برنامه اعلام شده قرار است پنجم ژوئن وارد ایرلند شود.

ایرلند بخشی از برنامه سفری است که ترامپ قصد دارد طی سه روز انجام دهد و شامل سفر به انگلیس و همچنین سفر به منطقه نُرماندی فرانسه به منظور شرکت در یک مراسم یادبود مربوط به جنگ جهانی دوم می‌شود.

نخست وزیر ایرلند در ادامه، خاطر نشان کرد که رییس جمهور آمریکا در هنگام سفر به کشور او مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

او در این رابطه گفت‌: شما می دانید که طبق روال همیشگی گذشته رییس جمهور آمریکا در ایرلند مورد استقبال قرار می‌گیرد و من معتقدم با وجود این که مردم دیدگاه‌های دیگری درباره رییس جمهور فعلی آمریکا دارند، اما ما باید  به این مقام احترام بگذاریم.

روزنامه‌ آیریش تایمز، گزارش کرد که مقامات ایرلند مشغول تدارک برای برگزاری نشستی بین ترامپ و وارادکار هستند.

دونالد ترامپ در ابتدا برای سفر به ایرلند در ماه نوامبر گذشته برنامه‌ریزی کرده بود، اما این سفر بدون اعلام دلیل مشخصی کنسل شد. در آن زمان نیز اعلام شده بود که همزمان با سفر ترامپ در آن تاریخ قرار است تظاهرات در ایرلند برگزار شود.

انتظار می‌رود که ترامپ به هنگام سفر به ایرلند در زمین گلفی که در این کشور در اختیار دارد، ساکن شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.