جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ادعاهای «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق عراق در خصوص استقرار موشک‌های بالستیک در نواز غزه فلسطین واکنش نشان داد.

«صلاح البردویل» عضو عضو دفتر سیاسی این جنبش در واکنش به این ادعا، علاوی را «سیاهی‌لشکر شکست‌خورده» خواند که آنچه را که «کارگردان صهیونیست» درباره موشک‌های حماس به وی دیکته می‌کند، انجام می‌دهد.

این عضو جنبش حماس در حساب توییتری خود با بیان اینکه «ما سلاح خود را به سمت خودمان نشانه نمی‌رویم»، ادعای رئیس ائتلاف ملی عراق را تکذیب کرد.

ایاد علاوی اخیرا در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی «الشرقیه» عراق مدعی شد بود که مقام‌های آمریکایی به او خبر داده‌اند که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک را که در ایران، سوریه و غزه به سمت کشورهای عرب خلیج فارس نشانه رفته‌اند، رصد کرده‌اند.

این مقام سابق عراقی همچنین مدعی شده است که تل‌آویو تصاویر این سکوها را در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار داده و علت لغو سفر «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به آلمان و سفر او به عراق نیز به همین علت بوده است.

نخست‌وزیر اسبق عراق مدعی شده است که این تصاویر نه با ماهواره بلکه با دوربین‌های عکاسی گرفته شده است و مأموران موساد اسرائیل آن‌ها را تهیه کرده‌اند.

این ادعاهای علاوی در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های عراقی وجود هرگونه تحولات نگران کننده‌ای را که آمریکا و محور این کشور در منطقه مدعی رصد آن هستند، رد و تکذیب کرده‌اند.

وزارت خارجه عراق دیروز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر خارج کردن کارکنان غیرضروری سفارت خود در بغداد به بهانه نا امن بودن عراق، این گونه ادعاها را رد کرد و گفت که عراق امن است و هیچ تهدیدی در این کشور متوجه نیروهای آمریکایی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.