مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، اسماعیل هنیه در سخنانی در هفتمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه اظهار داشت: ما امروز تاریخ جدیدی را برای ملت فلسطین و امت رقم زدیم و محاصره و دودستگی را پشت سر گذاشتیم.

هنیه افزود: ملت فلسطین روز ۱۴ و ۱۵ ماه جاری یکپارچه و در اقصی نقاط جهان به پا خواهند خواست تا به ترامپ که درصدد انتقال سفارت آمریکا به قدس است، بگویند قدس شهری اسلامی ـ عربی است و نه ترامپ و نه نتانیاهو نمی‌توانند هویت آن را تغییر دهند.

وی همچنین اظهار داشت: ما منتظر روز ۱۴ ماه جاری هستیم و در این روز ملت فلسطین در اردوگاه‌های آوارگان در لبنان در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به پا خاسته و آوارگان فلسطینی در اردن نیز راهی منطقه کرامه که مشرف به مرزهای فلسطین است، خواهند شد.

هنیه تصریح کرد: ببری که ۱۱ سال است آن را محاصره کرده و گرسنه نگه داشته‌اند و طی چهار جنگ قصد کشتن آن را داشتند، قفس خود را در هم شکسته و خارج شده و تا شکستن محاصره و پیروزی از پا نخواهد نشست.

رهبر حماس خاطرنشان کرد: ما امروز در میدان جهاد، تظاهرات‌های بازگشت و تلاش برای شکستن محاصره با هم متحد شده‌ایم تا بگوییم مقاومت، اصول ملی و رویارویی با دشمن عامل وحدت ماست و ما به دنبال پست و مقام نیستیم.

اسماعیل هنیه گفت: ۱۱ سال ما را محاصره کردند و جنگ‌هایی را بر ما تحمیل کردند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و سلاح خود را بر زمین گذاشته و توافقنامه‌های امضا شده با دشمن را بپذیریم، اما ما تاکید کردیم که هرگز این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و سلاح مقاومت را نه تنها زمین نمی‌گذاریم، بلکه آن را توسعه نیز خواهیم داد.

هنیه همچنین تاکید کرد که در آغاز محاصره غزه، موشک‌های قسام سه کیلومتر برد داشت و در سال ۲۰۱۴ قسام حیفا را به لرزه درآورد و امروز مقاومت امکانات و تجهیزاتی در اختیار دارد که لرزه بر اندام دشمن انداخته و به ملت فلسطین اعتماد و آرامش می‌بخشد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد که به یاری خداوند ملت فلسطین سربلند و پیروز وارد مسجدالاقصی خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.