این مرد افزود:فردی که خودش را مجری معرفی کرد گفت در صورت تمایل به مصاحبه تا چند ثانیه دیگر روی آنتن می‌روم و یکی از مسئولان رادیو با من مصاحبه می‌کند در غیر این صورت به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز  بروم و از آن طریق جایزه  خود را دریافت کنم.

 با بیان زیبا و چرب‌زبانی فرد تماس‌گیرنده اغفال شدم و پای دستگاه خودپرداز رفتم و از کارتی استفاده کردم  که ۶۰۰ میلیون ریال موجودی داشت. وقتی پای دستگاه خودپرداز رسیدم، همان فرد مجددا تماس گرفت تا جایزه را برایم  واریز کند و پس از واردکردن کارت عابربانک به دستگاه، او هدایت عملیات بانکی را به دست گرفت و هر آنچه می‌گفت، من روی دکمه‌های دستگاه وارد می‌کردم. غافل از اینکه این فرد با این ترفند قصد به دست‌آوردن رمز دوم من را داشت چون قبل از واریز جایزه از میزان موجودی حساب من مطلع شد. آن فرد به من گفت سیستم بانکی حسابم دچار اشکال شده و از من رمز دوم کارتم را خواست تا جایزه را یکجا برایم به‌صورت اینترنتی واریز کند ولی به محض دادن رمز دوم حساب، ناگهان همه موجودی آن خارج و تلفن آن شخص خاموش شد.

با توضیحات ارائه‌شده از سوی مال‌باخته، تیمی از افسران پلیس فتا، تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز کردند و با بررسی‌های انجام‌شده محل اختفای متهم در محله شهرری شناسایی و با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای، وی در عملیات ضربتی دستگیر شد.

متهم در اعترافاتش گفت: وقتی فهمیدم موجودی حساب شاکی بیشتر از سقف تراکنش انتقال کارت به کارت است، با گرفتن رمز دوم آن، اقدام به سرقت کل حسابش کردم.

سرهنگ  «تورج کاظمی»،  رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، با تأیید این خبر به شهروندان هشدار داد: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی، با مراجعه به سایت یا تماس تلفنی با سایر شماره‌های رسمی صدا و سیما از صحت برنامه مطلع شوید و فریب پیام‌ها و تماس‌های این‌چنینی را نخورید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.