در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال علی وقفچی نماینده زنجان از وزیر آموزش و پرورش در مورد عزل مدیرکل آموزش و پرورش زنجان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بطحائی وزیر آموزش و پرورش روند انتصاب مدیران در این وزارتخانه را تشریح و اعلام کرد: نامزدهای مدیریت بر اساس تحصیلات، تجربه و رزومه امتیازبندی می‌شوند و پس از استعلام از مراجع و هماهنگی با استاندار و مجمع نمایندگان منصوب می‌گردند.وی افزود: پس از انتصاب نیز گروهی از افراد معتمد بنده که به جناح و گروه سیاسی خاصی تعلق ندارند عملکرد مدیران را مورد بررسی قرار می‌دهند.بطحائی افزود: مدیرکل آموزش و پرورش زنجان به دلیل برخی ایرادات و اشکالات نمی‌توانست در این پست فعالیت کند و تصمیم گرفتیم برکنار شود.

در ادامه وقفچی نماینده زنجان خطاب به بطحائی گفت: شما به یک خانم توهین کردید و در عرض ۸ ماه این فرد حتی یک توبیخ نداشت اما برکنارش کردید.شما اعلام کردید علت عزل این خانم امنیتی است اما مدیرکل حراست گفت این خانم هیچ مشکل امنیتی ندارد.وی گفت: شما بیش از ۸ نفر از معاونانتان را از خارج از وزارت آموزش و پرورش آورده اید. پشت پرده آقای نعمت اللهی و دوستان حراستی تان چیست؟ شما به فردی حکم هیئت مدیریت داده اید که از متهمان فساد است.

در ادامه بطحائی اظهار داشت: آقای وقفچی با زبان روزه و در ماه رمضان اتهامات زیادی را به افرادی زدند که امکان دفاع از خود را ندارند.وی تصریح کرد: هیچ فردی بدون استعلام از مراجع ذیربط منصوب نمی‌شود. آقای کریمی رئیس مرکز بین الملل سال‌ها قبل از بنده در وزارت آموزش و پرورش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به نمایندگان گفت: شما شرح وظایف بنده را تعیین کردید و از عزل و نصب مدیران از اختیارات بنده است. آقای وقفچی با زبان روزه به من اتهام نزن. چرا باید در وزارت آموزش و پرورش که یک روز آب خوش از گلوی من پایین نمی‌رود اینگونه عزل و نصب کنم. اگر وزارتخانه‌ای بود که سفر خارجی و درآمد داشت یک چیزی.وی تصریح کرد: به تشخیص رسیدم که این تغییر باید انجام شود و با مشورت مجمع نمایندگان استان و استاندار این کار را انجام دادم.

در پایان نمایندگان با ۱۱۰ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده در مجلس اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.