مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه مجلس شورای اسلامی) ضمن تبریک ایام ضیافت الهی گفت: مردم صلح دوست ایران هرگز به دنبال جنگ نیستند. اما به هر گونه تجاوز بیگانگان پاسخ پشیمان کننده‌ای خواهند داد. شما دروغ می‌گوئید. به دنبال مذاکره هم نیستید. بلکه کمپین تبلیغات انتخاباتی راه انداخته‌اید. اگر می‌خواستید از برجام خارج نمی‌شدید. اگر می‌خواستید تحریم‌های ظالمانه علیه ما برقرار نمی‌کردید. اگر می‌خواستید سپاه پاسداران ما را تروریست اعلام نمی‌کردید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در شرایط کنونی هیچ گونه مذاکره‌ای نداریم اما در وضعیت مناسب و به طور مشروط و همچنین بازگشت آمریکا به عهدنامه بین‌المللی برجام اصل مذاکره را رد نمی‌کنیم.

کواکبیان خطاب به اتحادیه اروپا گفت: تصمیم شورای امنیت ملی یک تصمیم حداقلی است و نمایندگان مردم در مجلس بدعهدی شما را فراموش نمی‌کنند. اگر در زمینه‌ی تبادل اقتصادی و تحریم‌های نفتی اقدام جدی نکنید حتماً پاسخ قاطعانه‌تری به شما خواهیم داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مسائل معیشتی مردم تاکید کرد: اقتدار دیپلماسی و نظامی ما در جهان منوط به رضایت اکثریت مردم ایران است. قرار نیست به هیأت حاکمه آمریکا کرنش کنیم. پس بیایید به مطالبات معیشتی مردم کرنش کنیم.

وی در ادامه نطق خود گفت: وضعیتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی مصوبات مجلس خصوصاً استانی شدن انتخابات در پیش گرفته است تفسیر آنها از قانون اساسی است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: زمانی خط قرمز ما فقط قانون و قانون اساسی و شریعت بود. امروزه مصوبات زیادی داریم مصوبات شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی فرهنگی و مصوبات رؤسای سه قوه. به ما بگویید که مجلس چه خاصیتی دارد که قرار است در رأس امور باشد.

کواکبیان افزود: اگر حرمت امامزاده را رعایت نکنیم علیه ما جو سازی می‌شود. در مورد آرای مختلف نمایندگان درباره استانی شدن انتخابات بسیار تعجب کرده‌ام بعضی از نمایندگان به طرح استانی شدن انتخابات رأی مثبت دادند اما بعد از مصوبه مخالفت خود را اعلام کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم ما مردم خوبی هستند ۲۴ میلیون نفر به شما رأی دادند. مردم از شما می‌خواهند که در کابینه دوم تلاش بیشتری برای مطالبات مردم و وعده‌هایی که داده‌اید انجام دهید. این مطالبات صرفاً اقتصادی نیست.

کواکبیان با تاکید بر ضرورت هماهنگی تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: مردم همه جوره تحمل می‌کنند اما نمی‌توانند ببینید که در کابینه اقتصادی ناهماهنگی وجود دارد از شما می‌خواهم که این هماهنگی را ایجاد کنید. همچنین نشر کتاب و مطبوعات وضعیت بسیار ناگواری دارد. ما مطبوعاتی‌ها صبر می‌کنیم اما اگر مشکل را حل نکنید مجبور به خود تعطیلی می‌شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان نطق خود خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: آقای رئیسی انتظار داریم که روش شما با آقای آملی لاریجانی فرق کند. اتفاقاً بارقه‌ی امیدی هم ایجاد کرده‌اید اما برخورد دو گانه شما با مطبوعات ما را ناامید می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.