جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد سازوکار انتخاباتی حزب متبوع خود گفت: در مورد اصل انتخابات قطعاً صحبت‌های کلی را انجام داده‌ایم اما اینکه بخواهیم کمیته خاصی تشکیل دهیم و به صورت مستقیم وارد فعالیت‌های انتخاباتی بشویم هنوز وارد نشده ایم و این موضوع را کمی زود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه اتحاد احزاب اصولگرا در جریان انتخابات ضروری است، تصریح کرد: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در همه دوره‌ها نظرش بر این بوده که عقل و منطق حکم می‌کند که ما بین فردی که صالح و مقبول است و کسی که اصلح و بدون مقبولیت است، حتماً باید به سمت صالح مقبول حرکت کنیم. شاید کسی باشد که صلاحیتش از بقیه بالاتر است ولی بقیه او را نمی‌شناسند و ما هم نتوانیم زمینه‌های مقبولیت آن فرد را ایجاد کنیم، این موضوع منطقی نیست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بحث اتحاد اصولگرایان از دو جنبه قابل بحث است. اصولگرایان در بسیاری از موارد اختلافات جزئی دارند و قطعاً از اختلافات بین اصلاح‌طلبان بسیار کمتر است. حال اگر آنها توانستند وحدت را ایجاد کنند ما نیز که اختلافات جزئی داریم این موضوع را سهل تر انجام خواهیم داد.

وی افزود: نکته دوم این است که مردمی که به اصولگرایان اعتقاد دارند افراد متدین و انقلابی هستند و رأی آنها ثابت است و این رأی ثابت اگر قرار باشد بین افراد مختلف در جمعیت اصولگرایی پخش شود قطعاً تکثر ایجاد خواهد شد و نتیجه مطلوب مردم حاصل نمی‌شود، از این رو منطق حکم می‌کند که ما به سمت وحدت بین اصولگرایان حرکت کنیم.

عامری ادامه داد: البته تجربه این موضوع را در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل که آقای رئیسی نماینده نیروهای انقلاب بود، داشتیم و برای اولین بار در مقابل رئیس جمهوری که مستقر بود، ۱۶ میلیون رأی آقای رئیسی درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص داد؛ به هر حال همین موضوع نشان می‌دهد که وحدت ثمربخش باشد.

وی با بیان اینکه در انتخابات آینده اصولگرایان لیست واحد خواهند داد و گفت: حال اگر اصولگرایان به لیست و نتیجه واحدی دست پیدا کنند حتماً از آن حمایت و تبعیت خواهیم کرد. در اصل ما باید به این سمت حرکت کنیم. البته باید سازوکارها ایجاد شود و شاخص‌هایی تعریف کنیم تا سهم خواهی پیش نیاید و بتوانیم بهترین افراد را انتخاب کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.