سیدمصطفی میرسلیم، با اشاره به تصمیم ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام برای توقف فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده اظهار کرد: اقداماتی که دولت ایران در مقابله با بدعهدی آمریکا و خروج از برجام انجام داده است را باید آمریکا جدی بگیرد و ما را در احقاق حقمان درک کند.

 

وی ادامه داد: اقدامات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی متعددی علیه اقدام نابخردانۀ آمریکا می‌توان انجام داد به شرط آن که دولت آمادۀ آن باشد و مجلس نیز پشتیبانی کافی را داشته باشد. این خواست برحق مردم است و تأخیر در آن آمریکا را گستاخ می‌کند؛ چنانچه در ماه گذشته با کمال بی شرمی سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی  قراردادند.

 

 حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۲۶ و ۳۶ توافق برجام، برخی از تعهدات خود را کاهش داده و از امروز فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده را متوقف می‌کند. شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در بیانیه اعلام کرد که طی نامه‌های جداگانه نیز از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شده، به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داده شده و تاکید شده است که «هر زمان که خواسته‌های ما تأمین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.