سی ان ان در تارنمای خبری خود با پرداختن به تحلیل وقایع اخیر منطقه ای نوشت: ایران در برخورد با فشارهای آمریکا و اقدام اخیر نظامی آن کشور قصد دارد تا میزان تعهدات خود به توافق هسته ای را کاهش دهد.

سی ان ان افزود: اکنون ایران قصد واکنش نشان دادن دارد، به گفته تحلیلگران اما ایران همچنان در توافق باقی خواهد ماند.

&#۳۹;هنری رم&#۳۹; تحلیلگر &#۳۹;گروه اروپا - آسیا&#۳۹; به سی ان ان گفت: پس از یک سال فشار آمریکا، ایران اماده است تا به آن پاسخ دهد.

وی گفت: البته به نظر می رسد که در کاستن از تعهدات خود از برجام به دقت سنجیده عمل خواهد کرد.

هنری رم افزود: اقدامات تحریک کننده زیادی وجود دارد اما من تصور می کنم که آنها (ایران) کاری میانه و معتدل را برگزینند.

سی ان ان ادامه داد: اقدام ایران در حالی صورت می گیرد که آمریکا پس از آنکه پنتاگون مدعی شد &#۳۹;اطلاعات دقیق و معتبری&#۳۹; که اشاره دارد نیروهای ایرانی نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق را از طریق دریا هدف قرار خواهد داد، تصمیم به اعزام ناوگروه ضربتی و بمب افکن های بی - ۵۲ به تنگه هرمز گرفت.

سی ان ان افزود: روز گذشته(سه شنبه) پنتاگون جزییات بیشتری به این شبکه خبری ارائه داد که بر اساس آن نیروهای ایرانی موشک های میان برد و کوتاه برد خود را سوار بر قایق ها در خلیج فارس جابجا می کند.

سی ان ان در ادامه نوشت: وزارت دفاع آمریکا اکنون ارسال قدرت آتش بیشتر به منطقه را مد نظر گرفته از جلمه سامانه های دفاع ضد موشکی.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز(چهارشنبه) در یک نطق تلویزیونی چارچوب کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام را اعلام کرد.

رئیس جمهوری ایران دو مورد توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین طی یک مهلت ۶۰ روزه را اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.