«سید حسین نقوی حسینی» به ۱۸ اردیبهشت سالگرد خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: بعد از خروج خلاف موازین بین المللی آمریکایی ها از برجام که این رفتار در جامعه جهانی تقبیح شد، آنها دست به رفتارهای خصمانه بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران زدند و محدودیت های بسیاری برای این کشور ایجاد کردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته تلاش کرد با مراودات، مذاکرات و گفت و گو با سایر اعضای امضاکننده برجام به توافقات و راهکارهایی برسد که از طریق آن مراودات برجامی ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه آمریکایی ها در تحریم ها فشارهای خود را علیه ایران مضاعف کردند بنابراین جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به این فشارها ساکت بماند و حتما دولت اقداماتی را در دستور کار خود قرار می دهد و فردا رییس جمهوری فرمان های خاصی را صادر می کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدامات بر خلاف موازین بین المللی ، NPT و برجام نخواهد بود و در چارچوب ظرفیت های موجود اقدام خواهد شد.

نقوی حسینی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یک بار با امضای برجام همه بارهای ناشی از آن را تحمل کرد، توافق بین المللی که مود تایید شورای امنیت، استقبال اتحادیه اروپا و جامعه جهانی بوده است، اما آمریکایی ها بودند که خلاف موازین بین المللی از آن خارج شدند بنابراین اگر اتحادیه اروپا در برجام نماند آنها هم خلاف موازین بین المللی عمل کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.