غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در دومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در دور جدید، افزود: آن چه اتفاق افتاد این بود که دو خبرگزاری خبر سهمیه بندی بنزین از ساعت ٢۴ پنجشنبه هفته قبل را منتشر کردند و از تریبون رسانه، اعلام شکایت شد .

وی ادامه داد: به دلیل التهاب ناشی از این خبر در فضای عمومی کشور بلافاصله مدیران دو خبرگزاری احضار شدند و از آنان درباره این خبر که منشاء خبر چه بوده و چرا این خبر را منتشر کرده‌اند و بایستی پاسخگوی اعمال خود باشند سوال شد.

اسماعیلی افزود: آن ها گفتند که این خبر از ناحیه برخی مقامات زیر مجموعه وزارت نفت در اختیار ما قرار گرفته و اعلام کردند که این خبر را منتشر کنید و مستنداتی در این زمینه دارند.

وی گفت: فرد مورد نظر احضار شد، تحقیقات به عمل آمد و قبول کرد که این خبر را به ۲ خبرگزاری مورد نظر داده است. همچنین این فرد اعلام کرد که این خبر را یک مقام بالادستی دیگر به او داده که آن فرد هم احضار و قرار تامین برای او صادر شد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی وظیفه خود را در این زمینه انجام داده است؛ از رسانه رفع اتهام شد و از اینکه برخی از مقامات دولتی در مظان اتهام قرار گرفتن خوشحال نیستیم و موضوع در دست بررسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.