در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که این کشور رفتار پیونگ‌یانگ را از نزدیک زیر نظر دارد و در این رابطه با شرکای بین‌المللی‌اش در تماس است.

این بیانیه می‌افزاید: ما به‌طور روشن اعلام کردیم کره شمالی بایستی به مذاکرات معنادار با آمریکا متعهد باشد و گام‌های محکمی را در راستای خلع سلاح کامل، قابل‌شناسایی و غیرقابل‌بازگشت بردارد. 

وزارت امور خارجه انگلیس تصریح کرد که از تلاش‌های آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی کاملاً حمایت می‌کند.

کره جنوبی روز گذشته از شلیک چند موشک کوتاه برد از پایگاه هودو واقع در شرق کره شمالی خبر داده بود که مسافتی حدود ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را پیموده‌اند.

وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روز گذشته بصورت تلفنی در این مورد با یکدیگر گفت‌وگو و توافق کردند که ضمن بررسی جزییات این آزمایش، رویکرد محتاطانه‌ای در پیش بگیرند.

رئیس‌جمهوری آمریکا هم که پس از دو نشست ناموفق با رهبر کره شمالی با از سرگیری آزمایش‌های موشکی از سوی پیونگ‌یانگ مواجه شده، گفته بود کیم جونگ اون وعده‌ای را که برای خلع سلاح هسته‌ای به او داده، نمی‌شکند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، خردادماه سال گذشته در سنگاپور بر سر اقداماتی برای بهبود روابط دو کشور از طریق غیر اتمی شدن شبه‌جزیره کره، لغو تحریم‌ های آمریکا و کمک ایالات‌متحده به توسعه سریع اقتصادی کره شمالی مذاکره کردند و به توافق اصولی دست یافتند. 

آن‌ها همچنین چهارشنبه هشتم اسفند سال گذشته برای دومین بار در هانوی پایتخت ویتنام دیدار کردند، دیداری که ناکامی و توقف گفت و گوها را به دنبال داشت. ترامپ گفت علت ناکامی اجلاس ویتنام درخواست لغو کل تحریم‌ها از سوی اون، آن‌هم پیش از امحای کامل تأسیسات هسته‌ای کره‌شمالی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.