امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شرق و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق مانند قسمت‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و بخش‌هایی از یزد بارش پراکنده باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: فردا برای نیمه شرقی کشور انتظار افزایش ابر و از بعدازظهر بارش پراکنده گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد، روز سه‌شنبه علاوه بر نیمه شرقی، برای نواحی شمال غرب و غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: از ظهر فردا و سه‌شنبه مرکز شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج به ۱.۵ تا دو متر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دمای کشور افزایشی است، گفت: دمای هوا امروز در تبریز ۱۷ درجه بالای صفر، فردا ۲۰ و پس‌فردا ۲۳ درجه خواهد شد، همچنین رشت نیز امروز ۲۱ درجه، فردا ۲۴ و پس‌فردا ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود که چهارشنبه و پنج‌شنبه دمای رشت روند افزایشی دارد اما با ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه از سمت شمال غرب و غرب دما در این بخش تا حدودی کاهش می‌یابد.

** تهران گرم می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران هم امروز در برخی ساعات وزش باد و بعدازظهر افزایش ابر همراه با بارش‌های پراکنده و احتمال رعدوبرق خواهد داشت، فردا آسمان پایتخت صاف و آفتابی است.

وی گفت: بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۷ و شمیران ۲۵ درجه بالای صفر بود و کمینه امروز مهرآباد ۱۶ و شمیران ۱۳ درجه بود، بیشینه دمای فردا در مهرآباد ۲۹ و پس‌فردا به ۳۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی اظهار داشت: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و بندرعباس ۳۸ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.