سی ان ان گزارش داد، بسیار زود است که بدانیم چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز خواهد شد هنوز نمی‌دانیم که نامزد نهایی دموکرات‌ها چه کسی است و نمی‌دانیم که محبوبیت دونالد ترامپ در چه حدی خواهد بود.

با این وجود می‌توانیم نظرسنجی‌ها را بررسی کنیم تا دریابیم که چه عواملی برای رای دهندگان اولویت دارد. بطور خاص آیا الگو‌های اولیه برای این انتخابات همانند سال ۲۰۱۶ است زمانی که ترامپ قادر شد بخش مهمی از رای دهندگان که او را دوست نداشتند را به سمت خود بکشد؟ یا بیشتر شبیه سال ۲۰۱۸ است زمانی که میزان حمایت مردمی از ترامپ موجب شد که انتخاب رای دهندگان برای مجلس نمایندگان قابل پیش بینی باشد؟

نظرسنجی ما در سی ان ان حاکی از آن است که حداقل در مورد رقابت ترامپ در برابر &#۳۹;جو بایدن&#۳۹; - شناخته شده‌ترین و محتمل‌ترین نامزد دموکرات‌ها - شرایط همانند سال ۲۰۱۸ است به این معنی که احساسات درباره ترامپ تا حد زیادی با رای دهی رای دهندگان ارتباط دارد و این به معنی فاجعه بالقوه برای ترامپ است.

انتخاب رای دهندگان بین بایدن و ترامپ تقریبا بطور کامل با میزان تایید عملکرد ترامپ قابل پیش بینی است.

در بین کسانی که ترامپ را تایید می‌کنند، ترامپ با ۹۲ درصد در برابر پنج درصد جلو است و در بین کسانی که ترامپ را تایید نمی‌کنند، بایدن با ۹۵ درصد در برابر سه درصد جلو است. نتیجه این تقسیم آرا همانند بسیاری از نظرسنجی‌های دیگر است: بایدن در حال حاضر جلوتر از ترامپ است.

این مساله به این علت است که نرخ تایید ترامپ اکنون ۴۴ درصد است در حالیکه میزان عدم تایید او در میان رای دهندگان ۵۳ درصد است.

ترامپ برای پیروزی در سال ۲۰۲۰ نمی‌تواند با این نرخ تایید پایین کاری کند که انتخابات به همه پرسی درباره او تبدیل شود.

ترامپ نیاز دارد که رای بسیاری از کسانی که او را تایید نمی‌کنند را هم به دست بیاورد. تا اکنون این اتفاق روی نداده است. ما این پارادایم را در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ نیز شاهد بودیم. نامزد‌های دموکرات مجلس نمایندگان، رای ۹۰ درصد از کسانی که ترامپ را تایید نمی‌کنند را به دست آوردند در حالیکه جمهوریخواهان رای ۸۸ درصد کسانی را به دست آوردند که ترامپ را تایید می‌کنند.

ترکیب این آمار با این حقیقت که نرخ تایید ترامپ (۴۵ درصد) به میزان ۹ درصد پایین‌تر از میزان عدم تایید او (۵۵ درصد) بود، به این معنی است که جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دست دادند.

ترامپ با توجه به میزان تایید او در زمان حاضر برای پیروزی در سال ۲۰۲۰ نیازمند این است که ذهنیت و تفکر مردم همانند سال ۲۰۱۶ باشد.

اما یک عامل مهم این است که حداقل در مورد بایدن، ترامپ همانند سال ۲۰۱۶ از وجود یک رقیب نامحبوب سود نمی‌برد. نرخ تایید بایدن اکنون ۵۱ درصد است که ۱۰ درصد بیشتر از میزان عدم تایید او است.

در پایان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میزان تایید &#۳۹;هیلاری کلینتون&#۳۹; ۴۳ درصد بود در حالیکه میزان عدم تایید او ۵۵ درصد بود. حدود ۱۸ درصد رای دهندگان نه کلینتون را دوست داشتند و نه ترامپ را و ترامپ به لطف این افراد در انتخابات پیروز شد.

نظرسنجی سی ان ان حاکی است که ترامپ در سال ۲۰۲۰ پیروز نخواهد شد مگر اینکه میزان تایید عملکرد او افزایش یابد یا اینکه با یک رقیب نامحبوب همانند سال ۲۰۱۶ رو به رو باشد.

درصورتی که هیچکدام از این شرایط حاصل نشود، انتخابات ۲۰۲۰ همه پرسی درباره ترامپ خواهد بود و او همانند سال ۲۰۱۸ بازنده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.