ساعاتی پس از آن‌که «الیزابت وارن» نماینده ایالت ماساچوست در سنای آمریکا از نامزد شدن خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر داد، دونالد ترامپ با انتشار توئیتی در واکنش به این خبر نوشت: «امروز الیزابت وارن که من گاهی او را پوکاهانتس [دختر یکی از رؤسای معروف قبایل سرخپوستی آمریکا در قرن هفدهم]می‌خوانم، به رقابت‌های انتخاباتی پیوست. آیا او به عنوان نخستین نامزد انتخاباتی بومیان آمریکا وارد عرصه انتخابات خواهد شد یا اینکه پس از ۳۲ سال به این نتیجه رسیده است که این [تاکتیک]دیگر به خوبی جواب نمی‌دهد؟ به امید دیدار در رقابت‌های انتخاباتی، الیزابت!»

الیزابت وارن که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حامی «هیلاری کلینتون» بود و اکنون نیز جزو منتقدان سرسخت ترامپ محسوب می‌شود، ادعا می‌کند بر اساس نتایج آزمایش‌های ژنتیکی شواهد قوی دال بر رسیدن نسب او به بومیان آمریکا وجود دارد؛ ادعایی که به دستمایه‌ای برای ترامپ و اعضای تیم انتخاباتی وی برای تمسخر این سناتور دموکرات تبدیل شده است.

علاوه بر ترامپ، «برد پارسِیل» مدیر کارزار انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز اندکی پس از اعلام خبر نامزدی الیزابت وارن، با انتشار بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد. وی در این بیانیه اظهار داشته است: «الیزابت وارن در بین بومیان آمریکا و مردم ایالت ماساچوست که برای ورود به سنا فریبشان داد، به عنوان یک فرد متقلب که سعی دارد با جعل هویت و بی‌احترامی به آن‌ها اهداف سیاسی خود را پیش ببرد، شناخته می‌شود. مردم آمریکا پویش انتخاباتی متقلبانه و ایده‌های سوسیالیستی او را رد خواهند کرد».

سناتور وارن دومین سیاستمدار دموکراتی است که رسماً نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اعلام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.