بیست و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شامگاه دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در محل وزارت کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد.

وزیر کشور در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط کنونی کشور و افزایش فشارها در موضوع تحریم از سوی آمریکا و دشمنان تصریح کرد: باید تلاش کنیم با منطقی‌تر کردن اقدامات، مناسبات و روابط و ارائه درست کالاها در بازار به گونه‌ای حرکت کنیم که آرامش نسبی در بازار حفظ شود. همچنین باید اشکالات را نیز به دقت ببینیم و نسبت به رفع آنها عمل کنیم.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با مرور فعالیت‌های این ستاد گفت: همه اخبار و اطلاعات در حوزه اقتصادی از جمله نگرانی‌ها، سوالات و ابهامات مردم و مطالبات موجود و همچنین وضعیت بازار و واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف، ابتدا در کمیته‌های این ستاد رصد و جمع‌بندی می‌شود و بر اساس پیگیری‌های ستاد، مسئولان دستگاه‌های مختلف ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات به دنبال راه حل‌ها و حل مشکلات برمی‌آیند.

رحمانی فضلی گفت: دستگاه‌های رسانه‌ای از جمله صدا و سیما، ارشاد، تریبون‌های عمومی و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه رسانه فعال هستند، رویکردها را بر اساس سیاست‌های مصوب ستاد مطرح می‌کنند و یکپارچگی و وحدت در اطلاع‌رسانی مرتبط با حوزه اقتصاد ایجاد شده است.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به حضور فعال قوه قضاییه در ستاد و پیگیری مصوبات اشاره کرد و گفت: در مواردی که رسانه‌ها در جهت ناامیدکردن مردم، سیاه‌نمایی، ارائه اطلاعات و آمار غلط و یا تحلیل‌های مبتنی بر آمار نادرست عمل می‌کنند، ابتدا از طریق ستاد تذکر داده می‌شود و اگر تذکرها مورد بی‌توجهی قرار گرفت، قوه قضاییه پیگیری‌های قانونی لازم را انجام می‌دهد.

وی با اینکه فضای رسانه‌ای کشور به دقت و مستمراً رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: نظرات مردم با نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات به مسئولان منتقل می‌شود.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد که این ستاد با ادامه اقدامات خود بتواند در آرامش بازار و پاسخ به مطالبات مردم و کمک به دستگاه‌های اجرایی گام‌های بهتری بردارد.

وزیر کشور بیان کرد: در شش ماه فعالیت این ستاد، در عرصه رسانه‌ای حرکت معقول‌تر، منطقی‌تر و کارشناسی‌تری را شاهد هستیم و در فضای مجازی هم این شرایط به طور نسبی حاکم شده است.

رحمانی فضلی ضمن قدردانی از فعالان و صاحبان رسانه، از آنها درخواست کرد در یک فضای منطقی و معقول و کارشناسی این روال را ادامه دهند تا شاهد برخی از اقداماتی که موجب یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود، نباشیم.

وزیر کشور همچنین در خصوص مباحث مطرح‌شده در بیست و یکمین جلسه ستاد گفت: در این جلسه مصوبات جلسه قبل پیگیری شد. همچنین وضعیت افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف مانند خودرو، اجاره‌بها، ارز و طلا مورد بررسی و بحث قرار گرفت. 

وی افزود: از دیگر موضوعات این جلسه، بررسی برخی نگرانی‌ها در حوزه‌های تولید بود که نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و همچنین اقتصاد و دارایی توضیحاتی را ارائه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد. البته برخی از این تصمیمات نیاز به تصویب در دولت دارد و در مواردی نیز سازمان تعزیرات باید به صورت جدی وارد شده و عمل کند.

وزیر کشور در بیست و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ضمن تاکید بر آگاهی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق به مردم گفت: باید مقتضیات و شرایط را به اطلاع مردم برسانیم و البته این کار، باید با ظرافت و دقت دنبال شود تا ضمن آگاهی‌بخشی واقع‌بینانه به مردم، زمینه ایجاد نگرانی‌های کاذب در فضای عمومی از بین برود. 

رحمانی فضلی همچنین بر اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم در خصوص تصمیمات اخذشده و نحوه اجرای آن تاکید کرد و گفت: در اجرای تصمیمات بایستی شرایط و اقتضائات در نظر گرفته شود و اطلاعات کافی به مردم داده شود تا نتایج مطلوب حاصل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.