در آخرین اقدام عملیاتی این پروژه پس از ۱۴ سال توقف، در سفر سال ۹۵ رئیس جمهور به استان البرز مطرح و عملیات آن در سال ۹۶ مجدداً از سر گرفته شد.

در طول این مدت زمان‌های متفاوتی از سوی مسئولان مختلف برای بهره‌برداری از این پروژه اعلام شده است اما در آخرین خبر رسمی، استاندار البرز گفت که مسیر هشتگرد به طالقان تیرماه امسال افتتاح می‌شود.

حال شمارش معکوس برای افتتاح این پروژه قدیمی آغاز شده اما مشکل دیگری بر سر راه آن ایجاد شده است، مشکلی که به نظر می‌رسد به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در طرح پروژه به وجود آمده و پیشبرد پروژه را با مشکل مواجه کرده است.

رانش زمین در طول این پروژه شرایط را برای پیشبرد کار با مشکل مواجه کرده است.

بهنام جهانی در خصوص رانش‌های رخ داده در این مسیر گفت: این موضوع در کمیته فنی استان و با حضور ۱۵ دستگاه مختلف از جمله سازمان آب و خاک کشور بررسی شده است.

جهانی افزود: در این جلسه بحث‌هایی برای جلوگیری کامل از وقوع رانش در جاده‌های شهرستان مطرح شد چون شهرستان طالقان به دلیل شرایطی خاک در بارندگی‌های اخیر حدود ۲۰ مورد رانش داشت.

وی ادامه داد: برای این موضوع پیشنهاداتی چون جایگزینی مسیر تا اصلاح هندسی مطرح شده است اما باید مطالعات بیشتری در خصوص آن انجام شود. در هر حال این موضوع باید به صورت کامل مرتفع شود تا بتوانیم پیش از شروع فصل سرما این پروژه را تکمیل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.