آیت صالحی اظهار کرد: به خاطر ریزش کوه و رانش زمین در گردنه روستای آبدر از توابع ملایر تردد از نهاوند به سمت ملایر و آورزمان تا رفع مشکل ممنوع و جاده مسدود شد.

وی گفت: رانش زمین در محدوده شهرستان ملایر اتفاق افتاده اما با توجه به اینکه تردد وسایل نقلیه نهاوند به ملایر و همدان از این محور صورت می‌گیرد جاده از سمت نهاوند مسدود اعلام شده است.

بخشدار مرکزی نهاوند اضافه کرد: البته محور ارتباطی روستاهای عشوند، برجک و بانسره در محدوده این شهرستان بدون مشکل است و تردد در آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به محور جایگزین برای تردد به ملایر و همدان گفت: برای تردد رانندگان به سمت ملایر و همدان به رانندگان پیشنهاد استفاده از جاده سامن داده شده است.

صالح در رابطه با مشکلات پس از وقوع سیلاب در نهاوند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و فقط نگرانی ما در زمینه رانش زمین در روستاهاست که تا کنون در روستاهای ده‌حیدر، وراینه و تازناب‌ها رخ داده و در مواردی باعث قطع لوله آب شده که البته با حضور مسوولان رفع شده است.

وی افزود: البته ما در روستاهایی که احتمال رانش زمین داده می‌شود با مراجعه حضوری به مردم اطلاع‌رسانی لازم را داده‌ایم و اهالی روستا نیز در این زمینه از آمادگی لازم برخوردارند.

بخشدار مرکزی نهاوند گفت: اگرچه رانش‌هایی نیز در خارج روستاها اتفاق افتاده که البته این موارد را نیز رصد کرده‌ایم اما مهم برای ما رانش در سطح روستا و یا مناطق مسکونی است که ممکن است آسیب‌هایی را به مردم وارد کند.

وی در پایان گفت: هنوز نقطه‌ای در مناطق روستایی وجود ندارد که لازم باشد به مردم دستور تخلیه داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.