سردار "کیوان ظهیری" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که تعدادی افراد ضمن تشکیل باندی در زمینه قاچاق داروهای یارانه ای به خارج از کشور اقدام به جعل دفترچه های بیمه و مهرهای سازمان های مختلف و پزشک های متخصص می کنند.

او با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش های مالی آنها در یک ماه به ۳ میلیارد ریال می رسد، افزود: متهمان ۳ نفر بوده و رابطه فامیلی با یکدیگر دارند و پس از تهیه داور با دفترچه های جعلی، داروهای یارانه ای را به خارج از کشور منتقل می کنند.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: مخفیگاه متهمان مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران موفق شدند هر ۳ متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و تعدادی آلات و اداوت جرم و همچنین دفترچه های بیمه جعلی کشف کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهم اصلی به مصرف مواد مخدر اعتیاد شدید دارد و علت ارتکاب جرم را تامین هزینه‌های مصرف مواد مخدر عنوان کرده است، خاطرنشان کرد: او در بازجویی انجام شده گفت که از چندی پیش متوجه شدم که می‌توانم با استفاده از جعل نسخه‌های پزشکان و همچنین تهیه لاشه‌های یکی از دفترچه‌های بیمه کشور اقدام به خرید داروهای یارانه‌ای با قیمت پایین کنم و آنها را در مرز به فردی دیگر به چندین برابرقیمت بفروشم.

او با بیان اینکه متهم اصلی به جعل ۱۰۰ جلد دفترچه بیمه و تهیه نسخه‌های جعلی و مهر های سازمان‌های مربوط با همکاری ۲ هم دست خود اعتراف کرده است، ابراز داشت: با اعتراف متهمان پرونده به جرم ارتکابی، با هماهنگی مقام قضائی ، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.