امین حسین نقشینه روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز بعدازظهر (۷ اردیبهشت) برای مناطقی از جنوب غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: فردا برخی مناطق جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید خواهند داشت که شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: فردا شب و روز دوشنبه در مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه به‌طور متناوب برای استان‌های شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امروز تا ظهر منطقه زابل وزش باد شدید خواهد داشت و در سه روز آینده نواحی مرکزی و شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان به علت وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

** تهران ابری همراه با بارش پراکنده

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در مناطق مرتفع نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده خواهد بود، روز دوشنبه آسمان تهران صاف و سه‌شنبه دوباره ابری و همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بیشینه دمای امروز در مهرآباد ۲۰ درجه و شمیرانات ۱۷ درجه خواهد بود، فردا مهرآباد ۲۴ و شمیرانات ۲۱ درجه می‌شود، کمینه دمای امروز مهرآباد ۹ و شمیرانات ۷ درجه بالای صفر بود.

نقشینه اظهار داشت: بندرعباس و اهواز با دمای ۳۰ درجه بالای صفر و فرودگاه اردبیل با دمای منفی ۵ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.