علی‌رضا رشیدیان درباره واریز مرحله دوم هزینه حج تمتع ۹۸ توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هزینه سفر حج تمتع ۹۸ در دو مرحله دریافت می‌شود که واریز مرحله دوم از تاریخ دهم اردیبهشت ماه و به مدت یک هفته خواهد بود.

 

به گفته او، فقط افرادی که تأییدیه پزشکی را دریافت کرده‌اند، می‌توانند واریز وجه مرحله دوم را از روز تعیین شده و به مدت یک هفته انجام دهند.

 

رشیدیان به تمهیدات اندیشیده شده برای حجاج مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: برای این عزیزان فرصت یک ماهه برای واریز مرحله دوم فیش حج تمتع صادر شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دیروز در همایش توجیهی زائران حج تمتع گفته بود: هزینه حج ۹۸ برای هر زائر بین ۲۱ تا ۲۸ میلیون تومان اعلام شده که تفاوت قیمت فقط به بخش مسکن زائران مربوط می‌شود، چون هتل‌ها همه مثل هم نیستند.

به گفته او، از مبلغ تعیین شده سود سپرده و یک میلیون تومان سپرده هر زائر کسر می‌شود و مابقی قابل پرداخت است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز که در حاشیه این همایش سخن می‌گفت، یادآور شد: طبق توافق‌های انجام شده، امسال نزدیک به ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر زائر و خدمه در سرزمین وحی حضور می‌یابند.

رشیدیان گفت: پیرو درخواست قبلی از عربستان برای افزودن ۱۰ هزار نفر سهمیه دیگر به ظرفیت ایران، با توجه به بعضی اخبار مبنی بر اعطای سهمیه‌های جدید به بعضی کشورهای اسلامی، هفته گذشته دوباره در همین خصوص نامه‌ای برای وزیر حج و عمره عربستان ارسال کردیم که امیدواریم در زمان مناسب پاسخ طرف عربستانی را داشته باشیم.

 

او بیان کرد: امیدواریم درصدی از این ۱۰ هزار نفر به سهمیه موجود ایران اضافه شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تأمین امنیت و عزت حجاج ایرانی، گفت: در تفاهم‌نامه با طرف سعودی یکی از نخستین شروط و مهمترین آن، موضوع ضرورت حفظ امنیت، عزت، آرامش و کرامت حجاج ایرانی بود. هیأت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران همزمان با حضور حجاج ایرانی به منظور حمایت‌های کنسولی از آن‌ها در عربستان مستقر خواهد شد و به انجام وظایف قانونی خود خواهد پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.