حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز (چهارشنبه) در آغاز هفته کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف به مساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداختند و اعلام کردند که دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند. سخنان مقام معظم رهبری بازتابی گسترده در رسانه‌های عربی داشت.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که ایران هرچقدر که بخواهد می‌تواند نفت صادر کند و تحریم‌های واشنگتن به جایی نخواهد رسید.

اسپوتنیک در ادامه نوشت: رهبر ایران همچنین اعلام کرد تلاش واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران به نتیجه نخواهد رسید.

پایگاه خبری صدی البلد نیز نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تلاش آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران چیزی را محقق نخواهد کرد و ایران به اندازه نیاز و میل خود می‌تواند نفت صادر کند.

روزنامه مصری الیوم السابع نیز با باز تاب بخشی از سخنان رهبری در تیتری مشابه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که کشورش هرچقدر که بخواهد می‌تواند نفت صادر کند و تلاش آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران به جایی نخواهد رسید.
 

همچنین پایگاه خبری النشره لبنان نوشت: رهبر انقلاب ایران اعلام کرد که تصمیم آمریکا در رابطه با نفت بدون نتایج حقیقی خواهد ماند و صادرات نفت ما بدون توقف ادامه خواهد داشت.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رهبر ایران همچنین اعلام کرد که کشورهای دیگر بدانند که ما به تجاوزها علیه ایران پاسخ خواهیم داد.

روزنامه الوئام نیز در این رابطه نوشت: رهبر ایران هشدار داد که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

خبرگزاری فرانس ۲۴ نیز در تیتری مشابه نوشت: رهبر ایران تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

روزنامه الرای کویت نیز با پرداختن به سخنان رهبری، همین تیتر را انتخاب کرد و نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

همچنین شبکه سبق در این باره نوشت: رهبر ایران خطاب به آمریکا اعلام کرد که آمریکایی‌ها باید بدانند این تجاوز بی پاسخ نخواهد ماند.

شبکه المیادین نیز نوشت: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در واکنش به اقدام اخیر آمریکا علیه ایران در رابطه با صادرات نفت اعلام کرد که آنها باید بدانند این تجاوز بی پاسخ نخواهد ماند و پاسخ ما را دریافت خواهند کرد.

پایگاه خبری العهد لبنان در این رابطه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که تلاش واشنگتن برای ممنوعیت فروش نفت ایران با شکست مواجه خواهد شد.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رهبر ایران همچنین اعلام کرد که ملت ایران ملتی نیست که در برابر توطئه‌های آمریکا سکوت کند.

شبکه روسیا الیوم نیز در این باره نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تهران هرچقدر بخواهد می‌تواند نفت صادر کند و واشنگتن توانایی تسلیم آن را ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.