سرهنگ عباس کرمی راد فرمانده یگان حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به توصیه‌های پیشگیرانه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که مستحضر هستید امروز مراسم آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) را در پیش رو داریم و این نمایشگاه برای همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی رأس ساعت ۱۰ صبح آغاز به کار کرده است.

وی افزود: ابتدا از تمام علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در تمامی گروه‌های سنی دعوت می‌کنم با حضور پرشور در این نمایشگاه از محصولات فرهنگی نویسندگان و ناشران محترم بازدید داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به وظیفه ذاتی پلیس و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: بنده لازم می‌دانم بر حسب وظیفه و مأموریت توصیه‌هایی را به بازدیدکنندگان ارائه دهم و در کنار لذت بازدید از این نمایشگاه امنیت و آرامش لازم را احساس کنند.

سرهنگ کرمی راد تصریح کرد: پلیس در این نمایشگاه خود را یار کتاب دوستان می‌داند و در کل زمان برگزاری نمایشگاه در کنار مردم حضور دارند.

وی ضمن ارائه توصیه‌های پلیسی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب گفت: جهت بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب حتی المقدور از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و همچنین قبل از ورود به نمایشگاه خودروی خود را در محل مناسب پارک کنید و حتماً از پارکینگ‌های در نظر گرفته شده استفاده کنید.

فرمانده یگان حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان برنامه ریزی لازم را داشته باشند و بازدید خود را به ساعات پایانی نمایشگاه موکول نکنند.

وی افزود: همچنین شهروندان از قرار دادن اشیا ارزشمند و گرانبها در داخل خودرو که جلب توجه می‌کند، جدا خودداری کنند و از قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه خودرو در محل پارک اطمینان لازم را حاصل کنند.

سرهنگ کرمی راد گفت: همچنین شهروندان از همراه داشتن وجه نقد زیاد خودداری کنند و حتی المقدور از طریق کارت بانکی خرید خود را انجام دهند و هنگام خرید نیز حتماً رمز کارت خود را به صورت امن وارد دستگاه کنند و از اعلام رمز به فروشندگان و افراد غیر خودداری کنند.

وی ادامه داد: والدین محترم، مسئولان مدارس و مراکز فرهنگی حتماً مراقب کودکان و خردسالان باشند، تا مشکلی در خصوص مفقودی یا موارد مشابه برای آنان پیش نیاید.

فرمانده یگان حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: از شهروندان درخواست دارم هرگونه موارد مشکوک را سریعاً به عوامل پلیس مستقر در نمایشگاه منعکس کنند تا پلیس در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی کند.

سرهنگ کرمی راد در پایان گفت: قبل از ورود به نمایشگاه حتماً نقشه نمایشگاه را دریافت کنید و محل‌های استقرار پلیس را به خاطر بسپارید. همچنین اگر اقلام خرید شهروندان زیاد است می‌توانند آن را به محل‌هایی که در تمامی سالن‌ها طراحی شده است تحویل دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.