خالد الفالح روز چهارشنبه در ریاض به خبرنگاران گفت: تولیدکنندگان نفت پس از ژوئن که توافق کاهش تولید جهانی منقضی می‌شود، به اقداماتی برای مدیریت بازار خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: عربستان سعودی سطح تولید نفت برای ماه مه را تغییر نخواهد داد و تولید فعلی خود را کاهش نمی‌دهد.

فالح گفت: ما خواهیم دید مشتریان چه می‌خواهند. تصور می‌کنم نیت ما بودن در چارچوب محدودیت تولید داوطلبانه است اما همزمان به مشتریانمان پاسخگو خواهیم بود به خصوص آن دسته از مشتریانی که معافیت دریافت کرده بودند و اکنون معافیتشان لغو شده است.

اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی نخستین واکنش عمومی از زمان اعلام تصمیم آمریکا در روز دوشنبه برای پایان دادن به معافیت برای واردات نفت ایران است. این تولیدکنندگان اکنون باید به دنبال منابع دیگری برای تأمین نفت باشند در غیر این صورت با مجازات آمریکا مواجه خواهند شد.

فالح گفت: ما سهمیه فروش مه را تخصیص داده‌ایم و برنامه فروش مشخص شده است بنابراین تصور می‌کنم تغییر چندانی در تولید مه نسبت به چند ماه گذشته صورت نگیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: صادرات نفت عربستان سعودی برای ژوئن اوایل ماه آینده مشخص خواهد شد و تصور می‌کنیم تا آن زمان تقاضای واقعی اندکی افزایش پیدا کند اما مطمئناً ما بلافاصله واکنش نشان نخواهیم داد و تولید را سریع افزایش نمی‌دهیم زیرا بازار به خوبی تأمین است و روند رشد ذخایر ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.