جاری شدن سیل، رانش زمین و آب شستگی زیر خطوط ریلی در چند نقطه از محور جنوب باعث مسدود شدن این مسیر شده بود که از امروز (چهارشنبه) این مسیر ریلی بازگشایی شده و امکان سیر قطارهای باری فراهم است و با اعلام فروش بلیت سیر قطارهای مسافری نیز در این مسیر از سر گرفته می‌شود.

به علت مسدود شدن محور جنوب در استان‌های لرستان و خوزستان تردد قطارها در این محور متوقف شده بود و این امر باعث انباشت واگن‌های باری در این مسیر شد که هم اکنون تردد قطارهای باری در این محور آغاز شده است.

پیش از این سعید رسولی-مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه محور جنوب به سه دلیل مسدود است، بیان کرد که محور ریلی جنوب به دلیل بازسازی خط در محل ایستگاه نظامیه که در اثر آب شستگی شدید قسمت کوچکی از خط به وقوع پیوسته بود، آب شستگی شدید خط در ایستگاه بامدژ و نیز بازسازی اختیاری محور لرستان در حال حاضر مسدود بود که از امروز (چهارشنبه) با رفع مشکلات مربوطه این محور بازگشایی شد.

در مورد محور شمال نیز باید خاطرنشان کرد که قطارها تا گرگان امکان سیر دارند. در این محور و حدفاصل ساری تا گرگان دو قطعه آسیب دیده بود که بازسازی و بازگشایی شد و یک قطعه نیز بین گرگان و اینچه برون در منطقه آق قلا از همان ابتدا با دستور ستاد مدیریت بحران استان در چند نقطه زیر خط رفت که به دلیل حجم زیاد آب عملیات بازسازی مقدور نبود، اما چند روزی است که با استقرار تجهیزات و ادوات لازم در منطقه عملیات بازسازی آغاز شده و باکس‌های قبلی که قرار است به صورت جایگزین و به عنوان آب گذر دائمی مستقر شوند در حال پیاده سازی هستند و عملیات بازگشایی ظرف چند روز آینده تکمیل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.