سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح این خبر اظهار داشت: در سال‌های اخیر عده‌ای از کلاهبرداران با استفاده از تلفن‌های همراه بی نام و نشان با شهروندان، تماس و به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات، مخاطبان خود را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با انجام اقدامات فریبکارانه و متقلبانه، موفق به سرقت وجوه آنان می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه وقوع این جرم تاکنون باعث وارد شدن خسارات مالی زیادی به شهروندان شده است، افزود: پلیس آگاهی ناجا در جهت برخورد قاطع با این اقدام مجرمانه، نسبت به برگزاری جلسات متعدد با دادستانی کل کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام و در گام نخست، ۳ هزار سیم کارت بی نام و نشان در اسفندماه سال گذشته مسدود شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در مرحله دوم طرح که در فروردین ماه امسال انجام شد، ۱۲ هزار سیم کارت بی نام و نشان دیگر مسدود که این امر، منجر به کاهش قابل توجه وقوع این نوع کلاهبرداری در سطح کشور شد.

سرهنگ اکبری با ابراز تأسف از اینکه با وجود هشدارهای متعدد پلیس در رسانه‌های دیداری، شنیداری، جراید، فضای مجازی و…، همچنان شاهد غفلت برخی از هموطنان می‌باشیم؛ تصریح کرد: واریز یا انتقال هرگونه وجهی به حساب افراد، بدون مراجعه به عابر بانک نیز میسر بوده و لازم نیست به باجه‌های خودپرداز (عابر بانک) مراجعه شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا همچنین هشدار داد: تماس‌های تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌های صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه، مسابقات و…، قطعاً دامی برای سرقت اموال مردم می‌باشد و در هیچ شرایطی نباید به درخواست شیادان برای مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز اعتماد کرد.

وی در پایان از شهروندان خواست به پیامک‌های مشکوک توجه نکرده و اطلاعات محرمانه مربوط به حساب‌های بانکی را به صورت تلفنی یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.